جاستین ترودو در پاسخ به پرسشی درباره شیوه رفتار رئیس جمهوری آمریکا با معترضان به نژادپرستی پلیس حدود ۲۱ ثانیه سکوت کرد؛ انگار که زبانش بند آمده است.

جاستين ترودو نخست‌وزير كانادا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، وقتی یکی از خبرنگاران در نشست خبری روز سه‌شنبه درباره تهدید دانلد ترامپ به استفاده از ارتش و نیروی نظامی برای پایان دادن به اعتراض‌های سراسری پرسید، نخست‌وزیر کانادا کمی بیش از ۲۰ ثانیه هیچ نگفت اما بعد اعتراف کرد او و مردم کشورش با وحشت به آنچه در آمریکا می‌گذرد می‌نگرند.

ترودو درباره ایده ترامپ برای به خیابان فرستادن ارتش فکر کرد و فکر کرد و فکر کرد و سرانجام پس از طولانی‌ترین سکوتا یک رئیس دولت گفت: «ما با وحشت و از نزدیک به آنچه این روزها در ایالات متحده رخ می‌دهد، نگاه می‌کنیم. الان زمان کنار هم جمع کردن مردم است؛ وقت گوش کردن، فهمیدن اینکه بی‌عدالتی چیست با وجود تمام پیشرفت‌ها در طول سال‌ها و دهه‌ها. زمان آن است که ما کانادایی‌ها بدانیم ما هم چالش‌های خودمان را داریم.»

او در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره نمایش ترامپ در عکس گرفتن با کتاب مقدس ترجیح داد به چالش‌های کشور خودش بپردازد و افزود: «اینکه سیاهپوستان کانادا و آنها که قربانی نژادپرستی شده‌اند، هر روز با تبعیض روبه‌رو می‌شوند. در کانادا هم نژادپرستی و تبعیض نظام‌مند وجود دارد که یعنی نظام ما هم با رنگین‌پوستان کانادا متفاوت از دیگران رفتار می‌کند. این چیزی است که بسیاری از ما نمی‌بینیم اما یک واقعیت آشکار برای کسانی است که قربانی نژادپرستی‌اند.»

معاون نخست‌وزیر کانادا هم از عملکرد خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آمریکایی در پوشش شورش‌ها و ناآرامی‌های پس از قتل جورج فلوید، شهروند رنگین‌پوست مینیاپلیس دفاع کرد. خانم کریستا فریلند که خودش پیش‌تر خبرنگار بوده گفت: «نمایندگان رسانه‌ها از سوی پلیس و معترضان هدف قرار می‌گیرند. خبرنگاران دشمن مردم نیستند. آنها به مردم خدمت می‌کنند.»

روز شنبه در مینیاپلیس ژولیو-سزار چاوز، خبرنگار رویترز و رادنی سیوارد، مشاور امنیتی رویترز با برخورد گلوله پلاستیکی پلیس آمریکا زخمی شدند. ترامپ پیش‌تر بارها به رسانه‌ها حمله کرده و خبرنگاران را دشمن مردم دانسته است.

کد خبر 517763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    1 0
    ظلم ویکجانبه گرایی رو به فناست وتاریخ اینو اثبات کرده .خداوند مارو آفریده برای محبت مهربانی عشق همنوع دوستی رحمان ورحیم ازصفات خدا از خدا بیاموزیم بخشنده ومهربان باشیم در زمین خداوند در قرآن شروع به صحبت میکند با کلمه بخشنده ومهربان خودشو به ما معرفی میکند یعنی چی:یعنی یعنی اینکه من خالق شماهستم بخشنده ومهربانم وکسانیکه در روی زمین با مردم با بخشندگی ومهربانی برخورد میکنند برای من ارزشمند وقابل احترامند چون سخن وراه مرا پیش گرفته اند هرچند قیاس امثال من قیاس مع الفارق است چون رفتار ما کجاو معبود ما کجا قطره ای از دریا نیز نمیشود ولی کمی تفکر کنیم خداوند بر بخشندگی ومهربانی تاکید زیاد دارد وبخشندگان ومهربانان را دوست میدارد پس هیچ راهی درست تر از راهیکه خداوند به ما نشان داده درست نیست اگر میخواهیم راه خدا را برویم مسیر مشخص شده وراه درست را نیز خود ایشان ترسیم کرده
  • حمید IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    1 0
    دلبستگان به کدخدا چیزی متوجه بشوند