چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

محققان در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند بهتر است افراد برای حفظ خود در برابر بیماری کوویدـ۱۹ در خانه نیز از ماسک استفاده کنند.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از مدیکال‌دیلی نوشت: در این بررسی آمده است افراد برای آن‌که به طور کامل خود را در برابر بیماری کوویدـ۱۹ مصون نگه ‌دارند لازم است زمان حضور در خانه نیز ماسک به صورت داشته باشند.

نتایج این بررسی که در نشریه BMJ منتشر شده است نشان می‌دهد: استفاده از ماسک حتی در زمان حضور در خانه ممکن است راه بهتری در جلوگیری از شیوع کروناویروس باشد.

این گروه از کارشناسان سلامت عمومی معتقدند: استفاده از ماسک حتی در خانه به خصوص در صورت حضور بیمار مبتلا به کوویدـ۱۹ بهتر می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری موثر باشد.

به گفته محققان، همچنین استفاده مرتب از ضدعفونی‌کننده‌ها و تمیز کردن سطوح و دستگیره‌ها به میزان قابل توجهی در کاهش گسترش کروناویروس نقش دارد.

در این مطالعه تاکید شده است: بالاترین میزان خطر انتقال ویروس پیش از بروز علائم بیماری است و استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پیشگیری از بیماری کوویدـ۱۹ موثر است.

کد خبر 517697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha