چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

هر ساله با افزایش دما و گرم شدن هوا، به بار نشستن انواع خرما در هرمزگان آغاز می‌شود که به همین منظور ظرفیت تولید ۶۰ رقم از این محصول در استان استعدادیابی شد.

خرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار هرمزگان در نشست شورای گفتمان دولت و بخش خصوصی افزود: استان هرمزگان به لحاظ تنوع تولید انواع خرما از شرایط خوبی در کشور برخوردار است و در همین راستا باید برندسازی و معرفی انواع ارقام این محصول در دستور کار قرار گیرد و ایجاد صنایع تبدیلی توسعه یابد.

فریدون همتی بیان کرد: توسعه تولید، فرآوری، بازاریابی فروش و بسته‌بندی این محصول موجب اشتغال‌زایی در روستاهای هرمزگان  و افزایش سطح رفاه مردم این مناطق می‌شود.

وی یادآور شد: باید ارائه آموزش‌های لازم، پرداخت وام‌های ارزان‌قیمت و ساماندهی مناسب درزمینهٔ خرمای هرمزگان باید موردتوجه برنامه ریزان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، همچنین بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی درزمینهٔ محصول خرما تأکید کرد.

هرمزگان با برداشت سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما از ۳۷ هزار هکتار نخلستان رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیر کشت خرما در کشور را دارد.

در این استان ۵۵ نوع خرما تولید می‌شود که ۲۰ نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم، خاصویی و مضافتی به کشورهای استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خردادماه آغاز می‌شود و با برداشت پیارم پایان می‌یابد.

کد خبر 517679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha