رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار گفت: مراکز و تاسیسات گردشگری این منطقه که در بحران کرونا دچار آسیب شدند، تسهیلات بانکی دریافت خواهند کرد.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالحمید بلوچ‌زاده سه‌شنبه ۱۳ خرداد بیان کرد: این تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده ناشی از تعطیلی تاسیسات گردشگری در دوره شیوع ویروس کرونا پرداخت می‌شود.

وی افزود: از اوایل اسفند۹۸ به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا در شهرستان هدف گردشگری چابهار و قطع زنجیره انتقال این ویروس، تاسیسات گردشگری تعطیل شد و در این زمینه مدیران این موسسه‌ها در فصل سفر همکاری خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار خاطرنشان کرد: مدیران تاسیسات گردشگری می‌توانند برای راهنمایی بیشتر و دریافت تسهیلات به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار در میدان ۲۲ بهمن مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: مرمت، بازسازی و حفظ بناهای تاریخی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ آثار تاریخی جنوبی‌ترین مناطق سیستان و بلوچستان است. در همین راستا مرمت حسینیه آل‌رسول(ص) و آرامگاه سید غلامرسول در چابهار مورد مرمت اضطراری قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه حسینیه آل رسول در بین مردم این شهر، مقرر شد از محل ردیف بودجه اضطراری چابهار نسبت به مرمت و بازسازی آن و روشنایی محوطه آرامگاه سید غلامرسول اقدام شود.

کد خبر 517531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha