در حالی که استاندار آذربایجان ‌غربی، نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌ غربی هشدار داده است، در اقدامی عجیب فرماندار، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر با حضور در مراسم افتتاح یک فروشگاه، اقدام به نقض پروتکل‌های بهداشتی کردند.  

عدم رعایت فاصله گذاری

‌به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در روزهای گذشته با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌ غربی، مسئولان استان نسبت به تداوم این روند به مردم و مسئولان استانی هشدار دادند.  

استاندار آذربایجان ‌غربی با دعوت مردم به رعایت نکات بهداشتی، از آن‌ها خواست تا بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.  

محمدمهدی شهریاری در چهلمین جلسه استانی مبارزه با کرونا با انتقاد از عادی‌انگاری کرونا توسط بخشی از مردم و مسئولان، اظهار کرد: ادامه این روند به شیوع بیشتر بیماری و اعمال مجدد محدودیت‌ها منجر می‌شود.  

کوتاهی مسئولان در قبال عدم رعایت نکات بهداشتی قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به دستورات بهداشتی عواقب خطرناکتری در قیاس با بی‌توجهی مردم به دنبال دارد و مسئولان نسبت به اجرای دقیق مصوبات و دستورات بهداشتی در خط مقدم هستند و هیچ کوتاهی در این مورد قابل قبول نیست.  

شهریاری تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در خصوص مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نیز اماکن و واحدهای تولیدی و خدماتی که دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بدون اغماض عمل کرده و آنها را مورد پیگرد قضایی قرار دهند.  

استاندار آذربایجان غربی گفت: فرمانداران و نیروی انتظامی باید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد استانی از جمله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازارها و اماکن پرتردد نظارت داشته و در صورتی که تخطی صورت بگیرد واحد متخلف تعطیل شود.  

شهریاری گفت: کرونا تمام نشده و درصورتی که دستورات بهداشتی رعایت نشود بار دیگر اوج می‌گیرد، کار مقابله با کرونا امروز به نسبت روزهای نخست سخت تر شده و باید آگاه‌سازی و اطلاع رسانی کماکان ادامه داشته باشد.  

وی افزود: عبور از بحران کرونا صرفا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از تجمعات و اجرای دقیق فاصله گذاری اجتماعی ممکن است.  

شهریاری خاطر نشان کرد: نباید خسته بشویم و به مردم القا شود که کار تمام شده است‌. هنوز راه سختی پیشرو داریم.  

بی اعتنایی مسئولان ارومیه به هشدارهای استاندار

با وجود هشدارهای استاندار و دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به افزایش مبتلایان و لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و مسئولان، دیروز شاهد مراسم افتتاحی از سوی شهرداری ارومیه بودیم که بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با حضور گسترده مردم برگزار شد.  

در این مراسم فرماندار ارومیه، شهردار، و تعدادی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.  

به دنبال افتتاح این مجموعه بدون رعایت نکات بهداشتی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در پستی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، به شدت از این اقدام مسئولان انتقاد کرد.  

مردم و فعالین رسانه‌ای و فرهنگی نیز با انتشار متن‌هایی در فضای مجازی از این اقدام غیرمسئولانه انتقاد کردند.  

با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی باید دید مقامات استانی چه واکنشی نسبت به این بی‌اعتنایی خواهند داشت و آیا طبق وعده استاندار، برخورد مناسب با این بی‌توجهی‌ها صورت خواهد گرفت؟

کد خبر 517460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha