علی‌اکبر ایمانی سابقه ۱۵ ساله در محیط‌بانی سوادکوه دارد که فیلم‌های ویژه وی با موضوع حیات‌وحش و زیبایی‌های زندگی حیوانات در شبکه‌های رسمی و مجازی همواره طرفداران خود را دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، پخش تصاویری از خرس‌ها در فضای مجازی توسط این محیط‌بان را در روزهای اخیر شاهد بودیم که پس‌زمینه ناگوار کشته‌شدن خرس قهوه‌ای در سوادکوه را کم‌رنگ می‌کند و فیلم‌برداری اخیر از خرس‌ها را برای یک ماه گذشته بیان می‌کند.

ایمانی، اطلاعات جالبی درباره زندگی خرس‌ها بیان می‌کند که برای علاقمندان به حیات وحش قابل توجه است.

محیط‌بان سوادکوهی گفت: توله‌های خرس پس از دو ساله شدن از مادر جدا می‌شوند، وقتی بچه‌خرس به دنیا بیاید مادر در خواب هست و وقتی در بهار بیدار شود، فرزندش را می‌بیند، در ایران خرس‌ها در زمستان ۲۰ تا ۴۰ روز در خوابند و توله‌خرس خودش به دنیا می‌آید و شیر می‌خورد.

وی درباره زندگی خرس‌ها اطلاعات زیادی دارد و در این زمینه ادامه داد: خرس‌ها هم علف‌خوار و هم گوشت‌خوار هستند، در بهار به دلیل گرسنگی خواب زمستانی، به دنبال غذا هستند.

این محیط‌بان سوادکوه از شکستگی دست، پا و آسیب‌دیدگی زانو و مچ و قسمت‌های راست و چپ بدن خود در تصادف عمدی ماشین‌شکارچیان با وی در اسفندماه خبر داد و خاطر نشان کرد: شاهد تیراندازی شکارچیان به سمت خودمان بودیم و سه سال پیش در منطقه شکارممنوع در نیمه‌شب با همکارم دیگر برای توقف خودرو، جلوی ماشین شکارچی‌ها را گرفتیم اما آنها مرا زیر گرفتند.

ایمانی که دو فرزند پسر دارد در زمان تولد فرزند اولش در گشت ـ کنترل کوهستان بود و نِت هم نداشت و پس از ۶ ساعت همراه با هیجانِ پدرشدن به منزل رسید.

وی گفت: همه باید حافظ محیط‌زیست باشند چرا که تعداد ما محیط‌بانان کم است و همه مردم در حفاظت از محیط‌زیست کمک کنند و شکارچیان بدانند نسل حیات وحش در حال انقراض است و شکار را کنار بگذارند.

محیط‌بان سوادکوهی، ابراهیم فلاحی رئیس اداره محیط‌زیست سوادکوه در استان مازندران را به عنوان برادر بزرگ محیط‌بانان و مدیری متعهد به حیات وحش و محیط‌زیست معرفی کرد و از همکاران خود که پا به پای او در سختی محیط‌بانی همراه هستند، تقدیر کرد.

کد خبر 517378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha