فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان‌جنوبی از آمادگی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای مقابله با حریق‌های احتمالی در فصل تابستان ۹۹ خبر داد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  محمدهادی رمضانی اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما گیاهان علفی و پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا نیز شرایط را برای ایجاد حریق مهیا کرده که در صورت کوچکترین بی‌احتیاطی می‌تواند منشأ خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی شود.

وی افزود: باید تمام دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی دست در دست هم داده و برای پیشگیری از بحران حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی همت کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان ‌جنوبی ادامه داد: انتظار داریم دهیاران در بحث حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان سفیران منابع طبیعی عمل کنند.

وی با توجه به برخی عوامل آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، اضافه کرد: از دهیاران درخواست داریم که مواردی که برای پیشگیری و مبارزه با حریق لازم هست را به بهره‌برداران و اهالی روستاها یادآوری و آموزش دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان‌جنوبی با بیان این مطلب از آمادگی کامل نیروهای این یگان برای مقابله با احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

 رمضانی افزود: سال ۹۸ نیز اقدامات زیادی برای آمادگی همکاران برای مقابله با حریق از جمله کارگاه‌های آموزشی، مانور اطفای حریق، تهیه سه دستگاه اطفای حریق، تهیه وسایل اطفای حریق و لباس‌های ویژه انجام شده است.

وی با اشاره به وقوع سه مورد حریق در سال ۹۸ گفت: سال گذشته همکاران ما یک مورد حرق در شهرستان درمیان و دو مورد در قائنات که در مجموع یک و نیم هکتار از عرصه‌های استان را درگیر کرده بود را اطفا کردند که نسبت به مساحت استان می‌توان گفت رقم کمی بوده که نشان از افزایش آگاهی مردم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان‌ جنوبی وجود یک پایگاه حفاظتی اطفای حریق منابع طبیعی را از نیازمندی‌های اداره کل منابع طبیعی برشمرد که تأمین این نیاز باید از طریق سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور انجام شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با حریق احتمالی آمادگی دارند،   یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تماس ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی و رایگان آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در خصوص آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است.

کد خبر 517351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha