سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

اوراق مشارکت اوراق بهاداری هستند که به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین و برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح‌های عمرانی- انتفاعی دولت مندرج در قانون بودجه سالانه کشور منتشر می‌شود.

اوراق مشارکت

همشهری آنلاین به نقل از میزان، اوراق مشارکت اوراق بهادار با نام یا بی‌نامی است که به موجب قانون یا مجوز بانک مرکزی به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین و برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح‌های عمرانی- انتفاعی دولت مندرج در قانون بودجه سالانه کشور منتشر می‌شود.

همچنین از این اوراق می‌توان برای تأمین منابع مالی لازم برای تهیۀ مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط دولت، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و مؤسسات عام‌المنفعه و شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های مذکور استفاده کرد و این اوراق از طریق عرضه عمومی واگذارمی شود.

این اوراق به دو صورت بورسی و غیربورسی منتشر می‌شوند، اوراق مشارکت بورسی اوراقی هستند که در بازار بورس و فرابورس قابل خرید و فروش هستند، اما اوراق غیربورسی فقط با تایید بانک مرکزی منتشر و قابل معامله در شعب بانک‌های عامل هستند.

اوراق مشارکت دارای سود ثابت علی‌الحساب هستند، معمولا به عنوان ابزاری برای کاهش ریسک سبد سهام در بازاهای ریسکی در نظر گرفته می‌شود.

برای خرید و فروش اوراق مشارکت خارج از بورس، لازم است سرمایه‌گذار با مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) به یکی از شعب بانک‌های عامل مراجعه نماید و نسبت به خرید یا فروش اوراق مورد نظر اقدام نماید.

اما، در مورد معامله اوراق مشارکت بورسی، هر فردی که دارای کد معاملاتی آنلاین باشد، می‌تواند از طریق سامانه معاملاتی آنلاین یا ثبت سفارش اینترنتی اقدام به خرید نماد اوراق مشارکت کند.

کد خبر 517312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha