مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

سرپرست جهاد کشاورزی ورامین گفت: عملیات برداشت گندم از ۱۲ هزار هکتار مزارع این شهرستان شروع شد.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن بنائیان افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین در استان تهران زیرکشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به‌دلیل وضعیت مناسب آب وهوا و بارش های جوی ۲ هزار هکتار افزایش داشته است.

بنائیان اظهار کرد: سال گذشته از هر هکتار زمین زیر کشت گندم ورامین به‌طور میانگین ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم برسد.

سرپرست جهاد کشاورزی ورامین گفت: برای برداشت گندم ۱۵۵ دستگاه کمباین در شهرستان ورامین فعال است که از این تعداد ۱۵ دستگاه بومی و ۱۴۰ مورد از سایر استان ها وارد شده‌اند.

بنائیان تصریح کرد: ۴ مرکز خرید دولتی در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و پاکدشت آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست جهاد کشاورزی ورامین گفت: درسال زراعی جاری عملیات مبارزه با پوره سن غلات در سطح ۹ هزار هکتار از اراضی گندم و ۵ هزار از اراضی جو اجرا شد.

بنائیان افزود: همچنین برای مقابله با بیماری زنگ زرد، ۲ هزار از گندم‌زارهای شهرستان سم‌پاشی شد.

وی افزود: در حال حاضر کار برداشت محصول جو از حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان ورامین در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار اراضی زیر کشت جو، ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.

کد خبر 517167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha