همزمان با فرا رسیدن ایام سی و یکمین سالگرد رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی برای تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) و همچنین زنده ماندن یاد و خاطره رهبر تاریخ ساز ایران، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در فضای مجازی از سوی فرهنگسرای سرو برای شهروندان تدارک دیده شده است.

فرهنگسرای سرو

همشهری آنلاین - بهاره خسروی: مدیریت فرهنگی هنری تکه ششم پایتخت و فرهنگسرای سرو با اعلام این خبر در ادامه  افزود:« این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان ، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به صورت حضوری و میدانی لغو شده و ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی از طریق فضای مجازی احساس می شود. به همین دلیل  برنامه فرهنگی گرامیداشت مراسم  رحلت ملکوتی حضرت امام راحل را در قالب برپایی نمایشگاه مجازی و ساخت و تولید ویدئوکلیپ  از سوی فرهنگسرای سرو برگزار می شود.»
«رویا فتحی» با اشاره به برپایی نمایشگاه مجازی «عروج آفتاب» در این ایام اضافه می کند:« این برنامه مجموعه عکسی از تصاویر مراسم خاکسپاری، استقبال پر شکوه مردم و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل در سراسر کشور است. همچنین اینفوگرافیک برنامه های «رهنمون پدر امت» و «یادگار ابوذر دوران» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با موضوع  کتاب شناسی توصیفی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در قالب فتوکلیپ در فضای مجازی توسط کتابخانه های منطقه 10 منتشر می شود.»
به گفته رئیس فرهنگسرای سرو، برپایی نمایشگاه عکس با عنوان « تصویر ماندگار» برای آشنایی بیشتر با سبک زندگی رهبر کبیر انقلاب و ترویج آن میان جوانان و نوجوانان از دیگر برنامه های تولیدی به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) است. 


او همچنین در ادامه به اجرای برنامه «پیام امام» برای علاقمندان مطالعه در آثار رهبر جمهوری اسلامی اشاره می کند و در این باره توضیح می دهد:« برنامه پیام امام با هدف معرفی آثار مکتوب توضیحاتی درباره هر کدام از آنها در نظر گرفته شده است. مخاطبان نسلی که امام را ندیدند با اندیشه و افکار این رهبر آزاد اندیش انقلاب بیشتر آشنا شوند.»
  فتحی درپایان با توضیح درباره دیگر برنامه های فرهنگی ایام ارتحال امام راحل اضافه می کند:« برای نسل نوجوان و جوان که شاید آشنایی کمی با سیره زندگانی پر بار حضرت امام (ره )و سلوک رفتاری ایشان دارند ویژه برنامه «روز وداع یاران» را آماده کردیم. در این برنامه نگاهی گذرا به تصاویر و عکس‌های خاطره انگیز به جا مانده از امام در دوران کودکی، نوجوانی، مبارزه و تبعید، انقلاب اسلامی و رحلت ایشان می پردازد. همچنین در  برنامه «سایه سار آفتاب» فرازهایی از وصیت نامه سیاسی - الهی به صورت فوتوکلیپ در فضای مجازی منتشر شده است.
مدیریت فرهنگی و هنری منطقه شش در پایان از علاقمندان دعوت کرد تا برای تماشای این برنامه ها و بهره مندی از برکات معنوی اندیشه امام خمینی (ره) به صفحه اینستاگرامی فرهنگسرا به نشانی  farhangsara_sarv  سری بزنند.
.

کد خبر 517164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha