رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: کاهش آمار ابتلا به کرونا نباید ما را فریب دهد، عادی شدن بیماری کرونا خطر بزرگی است که همچنان شهرمان را تهدید می‌کند.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، عبدالرحیم پالیده دوشنبه ۱۲ خرداد اظهار کرد: نکته مهم این است که این پایین آمدن آمار نباید شهروندان ما را فریب داده و موجب شود که پروتکل‌های بهداشتی و نکات ایمنی در برابر کرونا را فراموش کنند.

وی افزود: نسبت تعداد نفرات بستری در شهرستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱/۲۹ نفر است، این آمار از میانگین کشوری و استانی نیز پایین‌تر است که مرهون هوشمندی مردم عزیز و تلاش بی‌وقفه مسئولان و مدیران، رسانه‌ها و به ویژه آگاهی بخشی کادر سلامت شهرستان به مردم است.

اولویت مرکز بهداشت گنبدکاووس، استان گلستان در مسیر مقابله با کرونا آموزش است

پالیده خاطرنشان کرد: خواهش من از مردم این است که نگذارند با بی‌دقتی و بی‌مبالاتی نسبت به رعایت نکات بهداشتی دوباره دچار پیک شیوع بیماری شویم، از دادستان، رئیس دادگستری و اداره تعزیرات تقاضا دارم به صورت جدی همچنان در برابر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قدرت برخورد کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس اولویت مرکز بهداشت گنبدکاووس در مسیر مقابله با کرونا را آموزش دانست و ادامه داد: اما باید از قهوه قهریه در برابر بی‌مبالاتی برخی در برابر اجرای نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی استفاده کرد تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

مدیران ادارات، اصناف و بازاریان در تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری فیزیکی همکاری کنند

پالیده اضافه کرد: ۵۴ درصد افراد بستری شده در بیمارستان‌های گنبدکاووس شهروندان این شهرستان بوده‌اند. از نظر سنی از میان ۶۹۶ نفر گنبدی بستری شده بیشترین آمار متعلق به افراد ۶۱ تا ۷۰ ساله است که بالغ بر ۲۴۳ نفر بوده‌اند.

وی گفت: تاکنون درصد افراد بستری شده شهری حدود ۶۳ درصد و افراد بستری شده روستایی نیز ۳۷ درصد بوده است، این اتفاق به دلیل مدیریت بسیار خوب بخشداران مرکزی و داشلی‌برون گنبدکاووس در اطلاع‌رسانی به‌موقع و آگاهی‌بخشی بهداشتی بوده است که در زمان اوج و پیک بیماری در گنبدکاووس کمترین آمار بیماری را در روستاها تجربه کردیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: مدیران ادارات، اصناف و بازاریان در تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری فیزیکی همکاری کنند، از این عزیزان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد مشکوک با معرفی به مرکز بهداشت شماره هفت گنبدکاووس از امکان آزمایش رایگان و خدمات اولیه درمانی بهره‌مند شوند.

کد خبر 517109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha