چگونگی برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان آذربایجان شرقی در نشستی با روسای آنان اعلام شد.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نشست روسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی با محوریت بررسی نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها و امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ روز گذشته ۱۱ خرداد به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد که تصمیم روسای این دانشگاه‌ها این بوده که برگزاری آزمون دوره کارشناسی به صورت مجازی و آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی براساس تشخیص اساتید و هر دانشگاه به صورت مجازی یا حضوری برگزار شود.  

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این جلسه در این ارتباط گفت: امتحانات دانشگاه‌های آذربایجان شرقی از ۷ تیرماه آغاز خواهد شد، آزمون دوره کارشناسی به صورت مجازی و آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی براساس تشخیص اساتید و هر دانشگاه به صورت مجازی یا حضوری برگزار خواهد شد.  

به گفته وی امتحانات پایان ترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز با توجه به بومی بودن دانشجویان و ارائه عملی برخی از دروس این دانشگاه مقرر شد که ضمن فراهم آوردن شرایط و اصول مصوب در پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود و البته در صورت فراهم نشدن شرایط لازم، امتحانات به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شود.  

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان اضافه کرد: برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشجویان نیز بر اساس تصمیم روسای دانشگاه‌ها مقرر شد که بر اساس نظر و تشخیص اساتید و دانشگاه‌ها به صورت حضوری یا مجازی برگزار گردد.  

بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارزیابی دروس در نیم‌سال جاری می‌تواند به شیوه غیرحضوری و با بهره‌گیری از روش‌های ترکیبی ارزیابی انجام پذیرد.  

همچنین وزارت علوم در این میان با صدور ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها، اعلام کرده که در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری حضوری امتحانات باید در اولویت باشد؛ البته این وزارتخانه تاکید کرده در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذی صلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان، در وضعیت فوق‌العاده قرار دارد، دانشگاه‌ها ناگزیر به برگزاری آزمون به روش غیرحضوری هستند.  

کد خبر 516987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha