مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه و ماهنشان این استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا سفید اعلام شده است و از این پس نماز جماعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها برگزار خواهد شد.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا صائینی دوشنبه دوازدهم خرداد با اشاره به وضعیت کرونایی دیگر مناطق استان زنجان افزود: در زمان حاضر شهر زنجان و دیگر شهرستان‌های این استان به لحاظ این بیماری در مرحله زرد قرار دارند و بی‌توجهی مردم نسبت به نکات بهداشتی می‌تواند نتیجه ناخوشایندی را رقم بزند.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور عموم، ویروس کرونا حتی در گرما فعالیت دارد که این مساله در استان‌های گرمسیری کشور به‌وضوح قابل‌مشاهده است که توجه به الزامات بهداشتی را بیش از گذشته ضروری کرده است.

این مسئول ادامه داد: این درحالی است که وضعیت بیماری کرونا در استان‌های مجاور زنجان چندان خوب نیست و بر این اساس حفظ ارتباطات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

صائینی افزود: رعایت اقدامات حفاظتی پیشگیرانه از این نوع بیماری در بین زنجانی‌ها در مقایسه با گذشته کمرنگ‌تر شده، چون بر این باورند که ویروس کرونا خداحافظی کرده یا ضعیف شده است.

وی در خصوص بازگشایی مساجد این استان نیز گفت: این مهم پس از دریافت دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در مناطق مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: کرونا بیماری جدید و ناشناخته‌ای است که بدن این ویروس را نمی‌شناسد و بطور طبیعی در حافظه سلولی نیز دستور مقابله با این ویروس نیست، یعنی باید مواجهه اتفاق بیفتد و ویروس تهاجم کند و در صورت ابتلا، چگونگی مقابله بدن با آن، مهم است.

به گفته این مسئول، ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم علامت خفیف بیماری کرونا را دارند و به همین دلیل متوجه بیماری نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری در یکسری افراد خیلی سخت بروز می‌کند، درحالی که اگر به توصیه‌ها عمل کنیم این بیماری به راحتی قابل کنترل است و اگر به این منوال ادامه دهیم متاسفانه با افزایش بیماری و تعداد افراد مبتلا مواجه خواهیم شد.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوتی ناشی از این ویروس گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان کرونا در کشور به هفت هزارو ۷۹۷ نفر رسید.

کد خبر 516906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha