کارکنان بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی تحت تاثیر شیوع گسترده و پاندمی کرونا باید همچنان به دورکاری خود ادامه دهند.

آمازون - گوگل - فیس‌بوک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در جهان از کارکنان و پرسنل خود درخواست کرده‌اند که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و حفظ سلامت و بهداشت جامعه در منزل خود بمانند و با استفاده از رایانه‌های شخصی و اینترنت به کار و فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند.

در میان شرکت‌های بزرگ فعال در سراسر جهان، غول‌های تکنولوژی همچون مایکروسافت، توییتر، گوگل و آمازون از جمله نخستین پیشگامانی بودند که از پرسنل خود درخواست کردند به جای حضور فیزیکی در محل کار، با بهره‌مندی از خدمات و سرویس‌های اینترنتی و آنلاین دورکاری کنند.

کارمندان شرکت توییتر می‌توانند تا همیشه و در صورتی که ماهیت کارشان نیازمند حضور فیزیکی آنها نباشد، به دورکاری خود ادامه دهند.

کارمندان شرکت مایکروسافت به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز و بسیاری از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری، نیز قادر خواهند بود حداقل تا پایان سال جاری میلادی دورکاری کنند.

کارمندان شرکت گوگل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل اندروید و یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی در ایالات متحده و جهان می توانند تا پایان سال ۲۰۲۰ به دورکاری از منزل ادامه دهند.

شرکت آمازون که بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان به شمار می رود و محصولات سخت افزاری متعددی همچون اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو را نیز روانه بازارهای جهانی کرده است، از کارکنان و پرسنل خود که امکان ادامه فعالیت شغلی را از منازل خود دارند، در خواست کرده است که حداقل تا اکتبر ۲۰۲۰ به دورکاری خود ادامه دهند. این شرکت با انتشار این بیانیه اعلام کرده که بعد از اکتبر برای ادامه دورکاری، دوباره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کارمندان شرکت اسلک نیز بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، باید حداقل تا سپتامبر ۲۰۲۰ دورکاری کنند و از منزل خود و با استفاده از رایانه‌های شخصی به کار و فعالیت کاری خود ادامه دهند.

کد خبر 516884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha