ویروس کرونا از نخستین مورد شناسایی در چین از دسامبر گذشته تاکنون بیش از ۳۷۲ هزار نفر را در نقاط مختلف دنیا به کشتن داده است.

آمار کرونا 11 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در توضیح آخرین موارد بروز کووید۱۹ در کشور گفت: با شناسایی ۲۵۱۶ مورد جدید این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱۴۶۶ نفر رسید. کیانوش جهانپور گفت: از دهم تا یازدهم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

بیشتر بخوانید:‌

۵ شهر جنوبی در وضعیت قرمز کرونایی

وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان یک استان

شرط رفتن به رستوران پس از بازگشایی‌ها

به گفته وی، از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و ۲ هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

وی افزود: تا کنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته این مسئول، ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور گفت: تا کنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه هنگام حضور در اماکن عمومی گفت: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دراین‌باره گفت: ۵۰ درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا را یکشنبه ۱۱ خرداد ماه تنها در سه استان کشور داشته‌ایم و شاهد خیز جدیدی از بیماری در این استان‌ها هستیم.

سعید نمکی با بیان اینکه در برخی استان‌ها مردم در فاصله‌گذاری‌ها اصول را رعایت نکردند گفت: در بعضی از استان‌ها مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه و برخی استان‌ها دچار تنش و خیز جدیدی از بیماری هستیم.

به گزارش یورونیوز، ویروس کرونا از نخستین مورد شناسایی در چین از دسامبر گذشته تاکنون بیش از ۳۶۹ هزار نفر را در نقاط مختلف دنیا به کشتن داده است.

آمریکا از حیث ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیز با ثبت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد در صدر کشورهای آلوده به ویروس قرار گرفته است.

تعداد موارد ابتلا به کووید۱۹،‌ بیماری سخت و نفسگیر ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان روز یکشنبه ۳۱ ماه مه/ ۱۱ خرداد ماه از ۶  میلیون نفر عبور کرد و بر اساس آماری که ظهر همین روز از سوی منابع آگاه منتشر شد در مجموع ۶ میلیون ۷۵ هزار ۷۰ نفر در ۱۹۶ کشور و منطقه از جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا که نخستین مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را اوایل ماه فوریه مورد تایید قرار داد اینک با ثبت بیش از ۱۰۵ هزار مورد مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ بالاترین میزان قربانی ناشی از بحران سلامت کنونی در جهان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 516825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    موقعه ای آقای روحانی با خنده قرنطینه هارابرمی داردو وزیربهداشت ومعاونانش ومسئولین ستادکرونا تماشا می کنندوضعیت ازاینهم بدترخواهدشد....