وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا را امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه تنها در سه استان کشور داشته‌ایم و شاهد خیز جدیدی از بیماری در این استان‌ها هستیم.

نمكي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی بعدازظهر یکشنبه یازدهم خرداد ماه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این مطلب افزود: متاسفانه سه استان کشور به اندازه ۲۸ استان دیگر برای کادر پزشکی وزارت بهداشت ایجاد زحمت کرده اند و  توصیه ما به مردم این است که به خودشان و همکاران ما رحم کنند.

وی تاکید کرد: این تصور غلط که کرونا تمام شده همه ما را دچار گرفتاری و تنش تازه خواهد کرد.

نمکی ادامه داد: متاسفانه در برخی از استان‌ها علی رغم توصیه های اکید ما و رسانه ها پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و ما در برخی از استان ها دچار خیز تازه بیماری کرونا هستیم. یک باور غلط وجود دارد که بیماری با شروع فصل گرما مهار خواهد شد، در صورتیکه ما در ویروس کرونا هیچ علامتی از این بابت مشاهده نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها مردم در فاصله گذاری‌ها اصول را رعایت نکردند گفت:  در بعضی از استان‌ها مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و  کرمانشاه و برخی استانها دچار تنش و خیز جدیدی از بیماری هستیم.

نمکی تاکید کرد: همکاران ما شبانه روز به شکل نفس گیر مشغول مهار بیماری هستند و در سفری که به این استانها داشتم، پیگیر مسایل این استانها بودم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رونق اقتصاد در شرایط کرونا نیز یادآورشد: جمهوری اسلامی شاید اولین کشور جهان بود که بعد از ابتلا به کرونا با تدوین فاصله گذاری هوشمند توانست تجارت را تا حدممکن به حالت اولیه خود بازگرداند.

وی افزود: تمام تلاش من و همکارانم این بود که اقتصاد کشور را فعال نگه داریم و با وجود کرونا و مهار آن با تدوین پروتکل ها بازگشایی ها را تسریع کنیم.

نمکی ادامه داد: ما یک روز هم نگذاشتیم هیچ مرکز تولیدی تعطیل شود و با تدوین و ارسال پروتکل ها توانستیم فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند  را در مراکز تولید پیگیری کنیم.

وی با بیان این که هیچ پدیده ای اثرش منفی تر از  مزمن شدن بیماری بر اقتصاد کشور نیست، گفت: اگر همه رستوران ها را باز کنیم ولی مردم از شیوع کرونا وحشت داشته باشند، هیچ فردی به رستوران نخواهد رفت.

نمکی تاکید کرد: اولین اصل ما باید این باشد که پروتکل ها و فاصله گذاری ها را رعایت کنیم و به این فکر کنیم که بزرگترین کمک به تولید کوتاه شدن عمر ویروس کرونا در کشور خواهد بود.

کد خبر 516817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha