معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از مجموع دانش‌آموزان دوره متوسط استان، بالای ۳۵ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند، نزدیک به ۴۶ هزار دانش‌آموز متوسطه‌ استان در زمینه خدمات کشاورزی، صنعت و هنر فعالیت می‌کنند.  

فنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عاشور اکرمی، یکشنبه ۱۱ خرداد در جلسه شورای توسعه مهارت استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آموزش‌های همراه با تولید در ۸۵ هنرستان به دانش آموزان متوسطه‌ استان ارائه می‌شود، دانش آموزان در هنرستان‌های آموزش همراه با تولید استان، بالای ۷۰۰ میلیون تومان درآمدزایی کرده‌اند.  

وی افزود: ۵۰ مرکز کار آفرینی در آموزش و پرورش استان وجود دارد که دانش آموزان در آن‌ها مشغول به عرضه‌ محصولات خود هستند، دانش آموزان سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم در بخش صنعت در جشنواره جوان خوارزمی کشور شدند.  

اکرمی با ارائه‌ پیشنهاد برای ایجاد رشته کفش تبریز و بورس در مدارس، گفت: می‌توان در شاخه‌ کاردانش رشته‌ای را با برند کفش تبریز و بورس ایجاد کرد، سال گذشته رشته‌ جدیدی با عنوان تعمیر طلا جوهرات ایجاد شد که در چند شهرستان از آن استقبال بسیار خوبی شده است.  

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: ۳۰هزار نفر شاغل در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی استان وجود دارد، قالب بر ۶۶ هتل در استان فعالیت دارد و ۳۵ هتل نیز در حال ساخت است.  

احمدحمزه‌زاده راه‌اندازی مرکز آموزش هتلداری را جزو نیازهای اصلی استان دانست و گفت: مرکز آموزش هتلداری صرفا آموزشی نباشد بلکه این مرکز در قالب مدرسه‌ هتل راه‌اندازی شود.  

کد خبر 516766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha