یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

استاندار هرمزگان گفت: با تصویب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان باهدف مدیریت مصرف انرژی تا پایان فصل تابستان روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی یکشنبه ۱۱ خرداد در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با اشاره به افزایش دمای هوا و همچنین در پیش بودن فصل تابستان، عنوان کرد: گرم شدن هوا موجب افزایش مصرف انرژی برق در استان می‌شود که باید با تغییر برخی روش‌ها و همچنین صرفه‌جویی بیشتر در این ایام، بتوانیم مصرف برق را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: باهدف مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قطعی برق برای رفاه مردم و همچنین عدم ایجاد مشکل برای بخش تولید و خدمات در استان، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی هرمزگان تغییر می‌کند.

استاندار هرمزگان افزود: با تصویب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از روز شنبه ۱۷ خرداد تا پایان شهریور سال جاری ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از ساعت ۷ صبح الی ۱۳:۳۰ است.

همتی تصریح کرد: همچنین در این مدت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود اما دستگاه‌های خدمات رسان شبانه‌روزی در استان همچون گذشته به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی گفت: واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در استان که از امکانات مولد برق برخوردار هستند در ایام تابستان نیاز خود را از این طریق تأمین کنند تا فشار از روی شبکه سراسری برق کمتر شود.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به حوادث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان، خاطرنشان کرد: همه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در استان با کمک مردم و شوراها در مناطق مختلف نظارت و کنترل لازم را در این راستا داشته باشند تا آتش‌سوزی رخ ندهد و در صورت بروز آتش به‌سرعت تمامی امکانات برای مهار و خاموش کردن آن بسیج شود.

کد خبر 516714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha