مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برنامه‌های اجتماعی برای مقابله با آسیب‌ها در شهرستان آوج تدوین شده و به دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی و اجتماعی ابلاغ می‌شود.

حاشیه نشینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مریم بیدخام یکشنبه یازدهم خرداد افزود: شهرستان آوج در استان قزوین جزو ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته در کشور است که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آن اعتبارات و برنامه ویژه‌ای تدوین شده است.

وی به ۶ محور مهم در برنامه‌های اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: کنترل و کاهش اعتیاد، کنترل و کاهش طلاق، کاهش مفاسد اخلاقی، زنان سرپرست خانوار، ساماندهی کودکان کار، نشاط اجتماعی و کنترل خشم و خشونت از مهم‌ترین محورها در این برنامه‌های اجتماعی است.

بیدخام در خصوص برنامه‌های حوزه اعتیاد نیز اظهار کرد: دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های ارتباطات اجتماعی سالم دانش‌آموزان دختر و پسر با هدف کاهش اعتیاد، مقابله با اعتیاد در خانواده‌ها، مهارت آموزش شغلی برای افراد آسیب دیده اجتماعی، آموزش‌ روش‌های مقابله با افسردگی و رفتارهای پرخطر، مهارت فرزندپروری، توانمندسازی معتادان در حال ترک اعتیاد و روش‌های مداخله‌ای و مشاوره‌ای از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه اعتیاد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در خصوص بسته کاهش طلاق نیز تشریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به زوجین، آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان طلاق و مهارت آموزی در رابطه با روش‌ رفع تعارضات همسرداری از موضوعات جدیدی است که در این برنامه به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

بیدخام بیان کرد: بسترسازی و تسهیل اشتغال برای گروه‌های آسیب‌پذیر، آموزش مشاغل خانگی، برگزاری نمایشگاه و کارگروه آموزشی در خصوص توانمندسازی زنان و مهارت‌های زندگی به زنان سرپرست خانوار در مواجهه با کمبودهای عاطفی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: به طور حتم بدون کمک گرفتن از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توان مشکلات اجتماعی را کاهش داد که یکی از اولویت‌ها در این شهرستان تقویت تشکل‌ها و سمن‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

کد خبر 516605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha