همزمان با پنجمین روز شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده در سراسر ایالات متحده در اعتراض به قتل جورج فلوید، دانلد ترامپ از برنامه خود برای فرستادن شهروندان آمریکایی به مریخ سخن گفت.

اعتراض مردم آمریکا به قتل جورج فلوید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رسانه‌های غربی، در شرایطی که تعداد کشته‌های کرونا در آمریکا از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته و اعتراض‌های گسترده به نژادپرستی پلیس از مینیاپلیس به ده‌ها ایالت آمریکا سرایت کرده و به کانادا رسیده است، ترامپ فرصت پرتاب ماهواره اسپیس‌ایکس را غنیمت شمرد تا از برنامه‌های فضایی خود رونمایی کند.

او که برای تماشای رفتن دو فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی به فلوریدا رفته بود، پس از قرار گرفتن ماهواره در مدار زمین وعده داد فضانوردان آمریکایی تا سال ۲۰۲۴ به ماه بازمی‌گردند. رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما در ماه یک حضور همیشگی خواهیم داشت تا از آنجا به مریخ برویم. نخستین زن که پا روی ماه می‌گذارد آمریکایی خواهد بود و نخستین کشوری که بر مریخ فرود می‌آید، ایالات متحده آمریکاست.

پرتاب اسپیس‌ایکس برای بامداد پنجشنبه هفته گذشته برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل نامناسب بودن آب و هوا به تاخیر افتاد و بامداد یکشنبه از پایگاه فضایی کیپ کاناورال انجام شد. این نخستین اعزام فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک دهه اخیر از خاک آمریکا بود و ظاهرا ترامپ انتظار داشته همان روز پنجشنبه پس از پنج تا ۱۰ دقیقه تاخیر از سر گرفته شود! او در پایان سخنان خود در فلوریدا به مردم آمریکا وعده داد هنوز ماجراجویی‌های بزرگ‌تر فصایی در پیش است.

همزمان در بسیاری از شهرها و ایالت‌های آمریکا آتش خشم و اعتراض علیه قتل جورج فلوید شعله‌ورتر شده است. از برخی شهرها خبر می‌رسد پلیس با سرب داغ از معترضان پذیرایی کرده و چند نفر با شلیک مستقیم گلوله جان خود را از دست داده‌اند. ویدئوهایی هم در فضای محازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد خودروهای پلیس با سرعت به صف مردم معنرض و عصبانی می‌زنند و آنها را زیر می‌گیرند. حمله پلیس اسب‌سوار به مردم هم دیگر ویدئوی پربازدید است.

حمله خودروی پلیس به مردم معترض در منطقه بروکلین اتفاق افتاده و دسته‌گل پلیس نیویورک بوده است. مردم واشنگتن هم برای دومین شب پیاپی به کاخ سفید هجوم بردند و با دخالت نیروهای سرویس مخفی پراکنده شدند. ترامپ پیش‌تر تهدید کرده بود اگر مردم به کاخ سفید نزدیک شوند، با درنده‌ترین سگ‌ها و مرگبارترین سلاح‌ها از آنها پذیرایی خواهد شد.

کد خبر 516566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha