اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در اطلاعیه ای با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به برافروختن آتش‌ در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داد.

آتش‌سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه شنبه دهم خرداد حفاظت محیط‌زیست مازندران از کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، خواسته شده است از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی بطور جدی خودداری کنند.

بنابر این گزارش همچنین تاکید شده است تا همه مردم از رها کردن ته‌سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی خودداری کنند.

محیط‌زیست مازندران در این اطلاعیه تاکید کرد که مردم از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رها کردن مواد شیشه‌ای(نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی) در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند چرا که این اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع گردیده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کند.

در این اطلاعیه  از شهروندان تقاضا شده است که با مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، محیط‌بانی‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و دهیاری‌ها اطلاع دهند تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء‌حریق اقدام شود.

طبق اعلام رسمی هواشناسی مازندران پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در این مدت برای مناطق کوهستانی و سردسیری تا  ۳۵ درجه افزایش یابد  و این موج گرمایی همراه با وزش بادهای شدید گرم باشد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۵۳۰ هزار هکتار از این مساحت استانی را عرصه‌های حفاظتی زیست‌محیطی در بر گرفته که ۴۹۰ گونه جانوری در این عرصه‌های زیست‌محیطی زیست می‌کنند.

کد خبر 516546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha