فرماندار خوسف در استان خراسان جنوبی جزو ۳۱ فرماندار سراسر کشور است که از سوی وزارت کشور در حوزه اقتصادی به عنوان مدیر موفق و برتر معرفی شد.

شمش چدن خوسف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خوسف در ۳۶ کیلومتری مرکز استان، شهرستان پهناوری است که قابلیت‌های متعدد اقتصادی از جمله در بخش معدن، کشاورزی و گردشگری دارد.  

مجتمع تولید شمش چدن خوسف بزرگترین مجموعه صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان است که اواخر سال ۹۸ به صورت آزمایش راه‌اندازی شد.

این شهرستان در زمینه کشت گلخانه‌ای نیز فعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به‌تازگی از موافقت وزیر کشور با پیشنهاد تقدیر از ۳۱ فرماندار منتخب کشور به دلیل توفیق در تحقق اولویت‌ها و اجرای برنامه‌های اقتصادی وزارت کشور در سال ۱۳۹۸ خبر داد که «محمد شفیعی»، فرماندار خوسف یکی از آنان است.

بابک دین‌پرست گفت: در نشست سراسری معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها (۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ ) مقرر شد استانداران سراسر کشور نسبت به معرفی یکی از فرمانداران موفق استان در راستای اجرای تکالیف هفتگانه اعلامی، به وزارت کشور اقدام کنند.  

وی افزود: سال ۹۸ بنا به ضرورت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقدام عملی در راستای استفاده مطلوب از ظرفیت تولیدی موجود به‌ویژه در شرایط کنونی، همچنین برنامه‌های دولت تدبیر و امید، به منظور حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، حسب تاکیدات وزیر کشور برای تحقق برنامه‌های تولید و اشتغال در سال ۱۳۹۸ که از سوی مقام معظم رهبری به «رونق تولید» نامگذاری شده بود، اولویت‌های ابلاغی تا سطوح شهرستان‌ها مورد توجه و پیگیری قرار گرفت و ورود فعالانه و مؤثرتر فرمانداران سراسر کشور برای حمایت از واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در قالب هفت تکلیف مشخص در ۱۱ خردادماه سال ۱۳۹۸، به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

شناسایی واحدهای تولیدی فعال در هر شهرستان، تعداد اشتغال آنها و جلوگیری از کاهش ظرفیت تولید و اشتغال آنها، احصای واحدهای تولیدی فعال با تولید کمتر از ظرفیت اسمی و تلاش برای ارتقای ظرفیت آنها و شناسایی واحدهای تولیدی راکد در شهرستان و اتخاذ تدابیر لازم به منظور احیای مجدد آنها از موارد هفت تکلیف فرمانداران سراسر کشور در سال ۹۸ بود.

همچنین قرار شد؛ واحدهای تولیدی تملک شده توسط شبکه بانکی در هر شهرستان مشخص و برای فعال کردن واحدهای تولیدی قابل احیا توسط بانک عامل، مالک قبلی یا سرمایه‌گذار جدید و تعیین تکلیف واحدهای غیرقابل احیا، تدابیر لازم معمول شود.

تلاش به منظور رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار و بحرانی و برگشت آنها به شرایط عادی، اتخاذ تدابیر لازم به منظور تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و بهره‌برداری از آنها و در نهایت تلاش به منظور شناسایی طرح‌های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی در اجرای ماده (۱۲) دستورالعمل شرایط واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیردولتی؛ از جمله هفت تکلیف فرمانداران سراسر کشور در سال ۹۸ بود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

کد خبر 516513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha