یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

مدیر فرودگاه ماکو گفت: در سال ۹۸ بیش از ۱۶ هزار مسافر از فرودگاه منطقه آزاد ماکو جابه‌جا شدند.

مسافران فرودگاه

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، حسن قره‌داغی. مدیر فرودگاه ماکو در استان آذربایجان‌ غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال ۹۸، ۱۶ هزار و ۶۱۵ مسافر از طریق فرودگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو جابه‌جا شدند، در پی‌شیوع ویروس کرونا پروازهای این فرودگاه نیز کاهش یافته است.  

وی افزود: پرواز به مقصد تهران _ ماکو و بالعکس در این فرودگاه انجام می‌شود، از اول تیر ماه سال ۹۹، ۶ روز در طول هفته از این فرودگاه پرواز انجام خواهد گرفت.  

مدیر فرودگاه ماکو تسهیل تردد سرمایه‌گذاران در راستای توسعه صنایع این منطقه و توسعه گردشگری شمال آذربایجان غربی را از مهمترین دلایل راه‌اندازی مسیرهای پروازی یاد کرد.  

قره باغی افزود: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.  

به گفته وی، مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی بزودی برقرار می‌شود.  

مدیر فرودگاه ماکو در پایان از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: احداث پست شماره ۶ (روشنائی باند) نیز به مساحت ۴۷۶ مترمربع از دیگر پروژه‌های تاسیسات زیربنایی فرودگاه است که لزوم اکید این فرودگاه بود.  

کد خبر 516507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha