فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی اراضی ملی که صبح شنبه ۱۰ خرداد در روستای بلغان بخش مرکزی شیروان رخ داده بود، با کمک مردم محلی مهار شد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ موسی‌الرضا حیاتی روز یکشنبه ۱۱ خرداد اظهار کرد: در این حادثه یک هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت که مردم با امکانات محلی این آتش سوزی را مهار کردند.

وی با انتقاد از حضور نداشتن نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شیروان در این حادثه گفت: تاکنون چندین نوبت آتش‌سوزی در مراتع این شهرستان صورت گرفته که ماموران نیروهای منابع طبیعی برای مهار آن حضور نیافته‌اند.

حیاتی علت حضور نداشتن نیروهای منابع طبیعی شیروان در مواقع آتش‌سوزی را نبود امکانات به گفته خود آنان عنوان کرد و افزود: علت حادثه دیروز روشن کردن آتش توسط دامداران محلی و خاموش نکردن آن و وزش باد شدید بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: دامداران در مکان‌های خالی از علف‌های مرتعی اقدام به روشن کردند آتش کنند و پش از ترک محل حتما از خاموش بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنند.

حیاتی افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش‌سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارش‌های مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می‌کند.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

کد خبر 516503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha