مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: متأسفانه بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های رخ داده در استان در سال‌های گذشته، ناشی از بی‌توجهی بهره‌برداران بوده است.

آتش سوزی مراتع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به افزایش حجم بارش‌ها در چند سال اخیر اظهار کرد: بارش‌های مناسب سال‌های اخیر باعث رشد بی‌رویه و رویش علف‌های هرز در سطح مراتع و منابع طبیعی استان شده است.

وی ادامه داد: با گرم شدن هوا، علف‌های هرز در مراتع و منابع طبیعی، مستعد آتش‌سوزی می‌شوند که در برخی موارد این آتش‌سوزی‌ها منجر به حریق‌های گسترده می‌شود.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر در مناطقی از کشور شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده بودیم، با توجه به تجربه سال‌های گذشته و همچنین آتش‌سوزی گسترده روزهای گذشته در مناطقی از کشور هشداری‌های لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی به مدیران مربوط داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در خصوص امکانات و تجهیزات اطفای حریق در استان در صورت وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان گفت: امکانات و تجهیزات استان تا حدی می‌تواند پاسخگوی کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی باشد ولی با افزایش تعداد و دامنه حریق‌ها قطعاً امکانات استان برای مهار حریق کافی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در صورتی که آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مراتع استان رخ دهد از استان‌های معین و همجوار برای مهار آتش‌سوزی استفاده خواهد شد.

مهدیخانی یادآور شد: احتمال بروز آتش‌سوزی در تمام مناطق استان که دارای مرتع و علفزار هستند وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: متأسفانه بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در سال‌های گذشته در استان، به دلیل بی‌توجهی افراد و بهره‌برداران و ساکنان محلی بوده است.

مهدیخانی در خصوص پیشگیری و مقابله با حریق‌های احتمالی در مراتع استان قزوین افزود: تاکنون چندین جلسه کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده و مصوبات مربوطه ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: اداره کل مدیریت بحران استان؛ مکاتبه لازم را با دستگاه‌ها در زمینه اعلام هشدار، انجام عملیات پیشگیرانه، آماده‌باش افراد و امکانات انجام داده و پیام‌های آموزشی و اخطار لازم نیز برای آگاهی عموم، در رسانه و فضای مجازی صادر شده است.

کد خبر 516470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha