مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از شناسایی مراتع و پلاک‌های حساس و مستعد حریق استان به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در فصل گرم خبر داد.

آتش‌سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، عبدالحسین محمدی اظهار کرد: بارندگی‌های سال ۹۹ در استان نسبت به سال ۹۸ از لحاظ پراکنش بهتر بوده و به همین دلیل گونه‌های یک ساله به ویژه گراس‌ها که نسبت به بحث آتش‌سوزی حساس هستند، در مراتع شدت یافته است و با این وجود احتمال وقوع آتش‌سوزی گسترده در شهرستان‌های بحرانی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با جلوگیری از آتش‌سوزی در مناطق بحرانی شهرستان‌های استان جلسات متعددی برگزار شده است و دستگاه‌های مرتبط، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در این قضیه به اداره‌کل منابع طبیعی کمک کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مکاتبات و پیگیری‌های لازم با مدیریت بحران استان و دستگاه‌های لشکری و کشوری در ارتباط با اقدامات لازم هنگام وقوع آتش‌سوزی در استان انجام شده است.
به گفته محمدی تاکنون آتش‌سوزی در سطح گسترده‌ای از استان گزارش نشده است اما در بحث اطفای حریق به ویژه در ۶ شهرستان بحرانی شامل شازند، خمین، خنداب، اراک، ساوه و زرندیه این آمادگی از سوی این اداره‌کل وجود دارد.

وی عنوان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده نسبت به حریق‌های سال ۹۰ تاکنون در استان، مراتع و پلاک‌های حساس به حریق شناسایی و اولویت‌بندی شدند به طوری که اولویت یک در مناطق بحرانی، اولویت دوم در مناطق نیمه‌بحرانی و اولویت سوم در مناطق عادی است تا همیاران شهرستان و همیاران طبیعت هنگام بروز آتش‌سوزی نسبت به این مناطق آشنایی بیشتری پیدا کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: در استان مرکزی ۳۰ هزار همیار طبیعت وجود دارد که در تصرف اراضی ملی و اطفای طریق همکاری خوبی با اداره کل منابع طبیعی دارند.

محمدی گفت: شماره ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارشات مردمی است تا در هنگام بروز آتش سوزی جوامع محلی، دهیاران و همکاران این اداره کل در اسرع وقت به منطقه مذکور مراجعه کنند تا از شدت خسارات وارده به منطقه کاسته شود.

کد خبر 516486
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha