یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: غیزانیه و دیگر روستاهای خوزستان با کمبود آب مواجهیم و ممکن است اهالی این مناطق به بیماری‌های روده‌ای مبتلا شوند. همیشه در تابستان بیماری‌های روده‌ای شیوع داشته و همواره نیز ارتباط تنگاتنگی بین بروز بیماری‌های روده‌ای و نبود آب آشامیدنی سالم احساس می‌شود.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: مشکل آب آشامیدنی در روستاها و برخی مناطق حاشیه‌ای شهرها مشکل یکی دو ساله نیست. مدت‌هاست از سازمان آب و فاضلاب خوزستان تقاضا می‌کنیم که مواظب آب شرب مردم باشند و از انتقال بیماری از طریق آب آشامیدنی ناسالم مراقبت کنند. این مسائل همیشه مطرح بوده است.

وی افزود: اینکه آب یا فاضلاب مشکلات بیشتری داشته باشند و شاهد شکستگی لوله‌ها نیز باشیم و اقدامی نشود، مشکلات تلنبار می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: با آغاز فصل گرما، فصل شیوع بیماری‌های روده‌ای نیز آغاز می‌شود و از حالا این دغدغه خاطر را پیدا کرده‌ایم که اگر این مسائل در حوزه آب و فاضلاب خوزستان حل نشوند، در تابستان با بیماری‌های روده‌ای چه کنیم؟

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: مشکل آب تنها در غیزانیه نیست. به دلیل اینکه مشکل غیزانیه رسانه‌ای شده است، نمود بیشتری پیدا کرده است اما بسیاری از روستاهای خوزستان آب آشامیدنی ناسالم دارند و کنترلی روی آب آن‌ها انجام نمی‌شود.

علوی در خصوص خطرات و مشکلات بهداشتی که اهالی غیزانیه و دیگر مناطق مشابه آن را تهدید می‌کند، گفت: اکثر مناطق روستایی در خوزستان مشکل آب و فاضلاب دارند. هر جا که آب نباشد، بیماری‌های روده‌ای را داریم و اگر این مسائل حل نشوند زنگ خطری است و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند.

وی در خصوص تاثیر کمبود آب در غیزانیه در ابتلا به کرونا، گفت: اکنون بیشترین مشکل غیزانیه، در خصوص آب آشامیدنی آن‌ها است اما وضعیت شیوع کرونا در غیزانیه بیش از اندازه آمار دیگر نقاط خوزستان نیست و افزایش آمار موارد ابتلا به کرونا در این منطقه نداشته‌ایم.

کد خبر 516463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha