به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) در تشریح برنامههای سیویکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: «قرار بود این مراسم پس از سه سال که مصادف با ماه رمضان بود، در سطح پرشوری برگزار شود، اما ماجرای کرونا برنامههایمان را به هم زد و ما نیز به تأسی از سیره امام(ره) که به توصیه پزشکان اهمیت زیادی میدادند، مراسم سیویکم را در حرم امام(ره) برگزار نمیکنیم. از این جهت بسیار متأسفیم که امسال نمیتوانیم پذیرای صدها هزار نفر از شیفتگان امام و مقام معظم رهبری در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی باشیم».
محمدعلی انصاری ادامه داد: «قدرتهای بزرگ به ویژه جهانخواران چه بخواهند و چه نخواهند اندیشه و مکتب سیاسی امام(ره) و قدرت تربیتی مکتب ایشان یک واقعیت انکارناپذیر است که گفتمان ایشان همچنان گفتمان غالب جهان است. جنگها، ناامنیها و ناتوانی دولتها در مهار پدیده شوم داعش و سادهتر از آن ضعف دولتهای مدعی در مهار یک ویروس که به بحران جهانی تبدیل شده است و آغاز رقابتهای اقتصادی، تسلیحاتی و فرهنگی ابرقدرتها باعث شده میزان اثرگذاری مکتب و شخصیت امام(ره) در دنیای معاصر افزایش یابد. اما آمریکا، اسرائیل و برخی قدرتهای اروپایی و طرفداران آن بههیچوجه دوست ندارند امام انقلابی را بهعنوان رهبری مثبتگرا، تحولگرا، مکتبساز و الهامبخش بدانند».
او افزود: «البته برخی از دوستان و پیروان امام(ره) در انقلابیبودن ایشان و مردم دچار اشتباه شدهاند. آنان انقلابیبودن را امری مقطعی و گذرا یا به تعبیر دیگر هیجانات اجتنابناپذیر فصلی میدانند. در تحلیل بسیاری از آنها حوادث ابتدایی انقلاب مثل اخراج مستشاران آمریکایی از ایران و اعدام وابستگان و سرسپردگان رژیم شاهنشاهی مثل هویدا نشئت گرفته از هیجانات انقلابی تلقی شده و جالبتر آنکه برخی افرادی که در آن دوران کارهای بودند، میخواهند خود را با این سخنان مبرا کنند و اسم این را هم میگذارند شور و احساسات انقلابی».
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) ادامه داد: «گروه دوم انقلابیگری را مترادف با فریادگری، برهمزدن نظم اجتماعات قانونی، حمله به مخالفان، بیرونکردن رقبا از صحنه به هر قیمت، پرخاشگری و هنجارشکنی چه در صحنه داخلی و چه در صحنه بینالمللی و به تعبیر عموم مردم توجیح چوب و چماق میدانند؛ درحالیکه در مکتب انقلاب انقلابیگری یعنی تحولخواهی، اصلاحگری، پویایی و تحرک، ریسکپذیرشدن جامعه، تقویت غرور ملی، بالندگی و سازندهبودن. در مکتب انقلابی امام(ره) پرخاشگری و بازکردن دهان و فحاشی، هنر نیست».
او گفت: «امام(ره) از ابتدای نهضت تا پیروزی انقلاب اسلامی، از پیروزی انقلاب تا رحلتشان و حتی در وصیتنامه سیاسی و الهیشان در ترسیم آینده انقلاب دنبال جامعه انقلابی بودند. اگر انقلابیگری را از سیره و زندگی امام(ره) حذف کنیم، نکته قابل اهمیتی برای عرضه به جامعه نخواهیم داشت. هویت نظام انقلابی و اسلامی ما به انقلابیبودن است و تمام تصمیمات کلیدی امام(ره) نشئت گرفته از روحیه انقلابیگری بود. اعلام رسمی مبارزه امام(ره) با نظام ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی اولین اقدام انقلابی ایشان بود، درحالیکه همه فکر میکردند با شکست روبهرو میشود. امام(ره) همزمان با مبارزه با شاه مبارزه با آمریکا و اسرائیل را هم مطرح کردند».
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) با برشمردن شماری از تصمیمات انقلابی امام خمینی(ره)، افزود: «اعلامیهها و فرمانهای امام(ره)، ۱۵ خرداد ۴۲ و تمام دوران مبارزاتی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی، آمدن ایشان از فرانسه به ایران و احتمال سقوط هواپیمای ایشان در طول مسیر و انتخاب شورای انقلاب قبل از ساقطشدن دولت شاهنشاهی، فرمان شکستن حکومت نظامی و نظام شاهنشاهی و قاطعیت امام(ره) در جنگ تماما از تصمیمات انقلابی ایشان بود».انصاری عنوان کرد: «با قاطعیت میگویم هرکس بخواهد از نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه تفسیر سیاسی کند، به بیراهه رفته است. امام(ره) با تحلیل عمیق از شرایط کشور، دنیا، جنگ، قطعنامه و اجماع جهانی علیه ایران و در نظر گرفتن توانایی و ناتوانی بخشهای مختلف داخلی کشور و مشورت با مقامات تصمیم انقلابی پذیرش قطعنامه را گرفتند».
دبیر ستاد بزرگداشت امام(ره) با اشاره به شیطنتهای کشورهای استکباری گفت: «دنیا تلاش زیادی کرد تا از امام چهرهای پرخاشگر و تند معرفی کند اما حقیقت این است که هیچکس روحیه غمخوردن و همراهی برای تأمین کوچکترین نیازهای مردم را همانند امام(ره) نداشت. آن چیزی که جهانخواران را در همه صحنهها متعجب کرده است، همین روشهای انقلابی توأم با عقلانیت و اخلاقمداری امام امت است».انصاری با اشاره به جنایات عدیده و فراوان سازمان مجاهدین خلق خواست اسناد و پشت صحنههای تاریخی جنایتهایشان را منتشر کنند.
او ادامه داد: «معتقدم در تاریخ ملت ایران هیچ تفکری به پلیدی و کثیفی سازمان منافقین وجود نداشته است. آدمکشی در این کشور زیاد داشتیم اما اینکه در روز آغازین یک نهضت مردمی، عدهای شمشیر بکشند و در همه جا به قصد نابودی یک ملت پایگاه بزنند، جز از منافقها سراغ ندارم. امروز هم هیچ تردیدی ندارم که داعش و صدامیان باقیمانده از رژیم بعث با منافقان همدست هستند».
نظر شما