مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان به خانواده‌ها هشدار داد تا از تنها گذاشتن کودکان و کهنسالان و افراد ناتوان در حاشیه روستاها و مزارع اکیدا خودداری کنند.

گرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در روزهای اخیر حمله یک قلاده گرگ در روستای ارجین خرمدره باعث زخمی شدن چهار باغدار شد.

قلی‌زاده گفت: کارکنان این اداره کل، در حال پایش و رصد حریم‌های روستایی هستند، او به خانواده‌ها هشدار داد تا از تنها گذاشتن کودکان و کهنسالان و افراد ناتوان در حاشیه روستاها و مزارع اکیدا خودداری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که متاسفانه باغداران پس از کشتن گرگ مهاجم اقدام به از بین‌بردن لاشه آن کرده‌اند؛ گفت: از این‌رو هیچ اطلاعاتی از نوع نژاد گرگ مهاجم و  علت حمله آن نداریم.

او تاکید کرد: افراد در صورت اجبار به کشتن گرگ متهاجم از دست‌زدن به لاشه آن جدا خودداری و بلافاصله ماموران محیط‌زیست را مطلع کنند تا جسد حیوان از لحاظ نژاد و وجود بیماری مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان همچنین یادآور شد: چوپانان در فصل بهار که فصل زاد و ولد گرگ‌ها است هنگام چرای دام‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات سرسبز روستاهای زنجان مواظب باشند تا گرگ به گله نزنند.

او افزود: کمبود طعمه ناشی از شکار بی‌رویه شکارچیان، پراکنش زباله‌ها، پسماندهای غذایی و لاشه حیوانات تلف‌شده در اطراف روستاها و شهرها از دیگر عوامل و محرکی قوی برای نزدیک‌شدن گرگ‌ها و همچنین سگ‌های ولگرد به سکونت‌گاه‌های انسانی است.

قلی‌زاده از روستاییان و شهروندان خواست در صورت مشاهده گونه‌های جانوری درنده، چون گرگ در اطراف سکونتگاه‌های خود بلافاصله موضوع را از طریق تلفن‌های ۳-۳۳۵۴۱۰۰۱ اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای متواری کردن آن‌ها انجام شود.

کد خبر 516318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha