کتابخانه‌ای که به تازگی در نقطه‌ای دورافتاده در چین افتتاح شده مکانی دلچسب را برای مطالعه برای مسافران و جذب توریست به این منطقه فراهم آورده است.

هتل كپسولي كتابخانه‌اي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت آرک‌دیلی-در منطقه‌ای رویایی و جنگلی در استان چجیانگ شرق چین که اغلب ساکنان آن به روستاهای مجاور مهاجرت کرده‌اند یک هتل -کتابخانه کپسولی به مساحت ۲۵۰۰ متر که در محاصره کوه‌های اطراف قرار گرفته پذیرای کتاب دوستان به مکان شگفت‌انگیزی است که خلوتگاه آرامی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اند.

 این هتل کپسولی کتابخانه‌ای با دیوارهایی پوشیده از قفسه‌های بلند و چشمگیر که از تخته- الوارهای بامبوی طبیعی چند لایه ساخته شده شاهکاری از یک هتل- کتابخانه را به نمایش گذاشته است.

طراحی قفسه‌های کتاب‌ها در این مکان به شکلی با پلکان زیگزاگی هماهنگ شده تا یک مجموعه مسیر که کاملا شبیه مسیرهای کوهستانی است برای توقف و خواندن فراهم آورد.

هتل‌های کپسولی که اولین بار در ژاپن شکل گرفت به تدریج در کشورهای دیگر در حال گسترش است و محبوبیت بسیاری یافته است. این هتل‌ها دارای اتاق‌های کوچک و ارزان قیمت کپسولی‌شکل است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای افرادی بیشتر مناسب است که می‌خواهند اقامتی یک‌شبه و ارزان‌قیمت را تجربه کنند.

نکته جالب این کتابخانه این است که پنجره‌های اتاق‌های کپسولی آن به بخشی از قفسه‌های کتابخانه باز می‌شود و به این ترتیب چشم‌اندازی حیرت‌انگیز را پیش روی مسافران این هتل قرار می‌دهد.


 
چونیان کای، یکی از سازندگان این بنا با بیان اینکه چگونه تلفیق بین یک هتل و کتابخانه می‌تواند راهی برای ایجاد فضایی فرهنگی در یک منطقه باشد بر اهمیت و نقش توریستی این مکان در یک روستای دورافتاده و بسیار کم‌سکنه تاکید کرد.

کد خبر 516231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha