رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه از پایان عملیات امدادی در ارتفاعات سوادکوه خبر داد و گفت: سقوط از ارتفاع ۱۵۰ متری جان عضو شورای روستای فلورد سوادکوه را گرفت و ۲ نفر از اعضای خانواده وی نیز مصدوم شدند.

حادثه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، وحید متانی از فوت و مصدومیت ۳ نفر از یک خانواده در سقوط از ارتفاعات سوادکوه خبر داد و افزود: با اطلاع‌رسانی مرکز کنترل هماهنگی و عملیات جمعیت هلال‌احمر استان مازندران در ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه روز جمعه  ۹ خرداد مبنی بر سقوط در ارتفاعات «خرونرو» سوادکوه تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر سوادکوه به منطقه اعزام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سوادکوه اظهار کرد: سقوط فرد مورد نظر در ارتفاعات «خرونرو» سوادکوه از مسیر روستای «ورپی» رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر سوادکوه به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند، پس از حضور در محل و پیمایش بخشی از مسیر مشخص شد که ۳ نفر برای طبیعت‌گردی در منطقه حاضر شدند و پس از ۱۰ دقیقه حرکت از قله به سمت پایین‌دست، پدر خانواده با ۶۴ سال سن به دره‌ای به عمق تقریباً ۱۵۰ متر سقوط و فوت می‌کند و ۲ پسر ۴۰ و ۴۲ ساله وی هم برای نجات اقدام کردند که آنها هم دچار سانحه و شکستگی از نقاط مختلف شدند.

متانی به ۱۲ ساعت پیمایش مسیر سخت‌عبور و صخره‌ای توسط امدادگران اشاره و اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر سوادکوه با انجام اقدامات اولیه بر روی مصدومان حادثه و فیکس کردن جنازه متوفی در بسکت، حادثه‌دیدگان با همکاری نیروهای بسیجی و اهالی روستا به سمت دامنه کوه و نقطه امن انتقال و مصدومین برای تکمیل مراحل درمانی تحویل اورژانس ۱۱۵ حاضر در صحنه حادثه شدند و جنازه هم تحویل انتظامی شد.

وی گفت: عملیات امدادی در ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه امروز شنبه ۱۰ خرداد به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، خانعلی کاظمی، عضو شورای روستای فلورد از دهستان راستوپی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه و از فعالان اجتماعی و فرهنگی بود که به گفته اهالی در طول سال، چند مرحله کوه‌پیمایی می‌کرد که در حادثه روز گذشته سقوط از ارتفاعات «خرونرو» سقوط کرد و جان باخت.

کد خبر 516201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha