دادستان قزوین گفت: قزوین ازنظر تعداد غرق‌شده‌ها طی یک سال در ردیف استان‌های شمالی قرار دارد و باید دستگاه‌های متولی با جدیت بیشتری برای کاهش این آمار اقدام کنند.

غرق شدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدقاسمی شنبه دهم خرداد افزود: استان قزوین اگرچه همانند استان‌های شمالی دریا و ساحل ندارد ولی یک کانال به طول چندین کیلومتر دارد که قبلاً خارج از محدوده شهر بوده ولی الان در داخل محدوده واقع‌شده و بخشی از آن از مرکز شهر عبور می‌کند.

دادستان قزوین گفت: متاسفانه خواه یا ناخواه افرادی به‌صورت غیرمجاز وارد این کانال‌ها یا رودخانه‌ها می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: اولین توصیه ما این است که خانواده‌ها بافرهنگ سازی و احتیاط بیشتر کمک کنند و از غرق‌شدگی افراد در دریاچه‌ها، کانال‌ها و سدها پیشگیری نمایند.

دادستان قزوین اضافه کرد: اقدامات زیادی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در استان از قبیل ایمن‌سازی‌ها و نصب تابلوهای هشدار انجام شده اما کافی نبوده است.

وی گفت:در حال بررسی هستیم که حق بیمه پرداختی از سوی سازمان‌های مرتبط بابت غرق شدن افراد بسیار بیشتر از ایمن‌سازی محیط‌های مشکل‌دار است و در واقع به‌نوعی تضییع حقوق بیت‌المال در این زمینه انجام می‌شود.

این مسئول قضایی گفت: اخیرا مکاتبه‌ای با سازمان‌های متولی به‌ویژه آب منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های استان که بیشتر غرق‌شدگی پیرامون آن‌ها اتفاق می‌افتد و امکان دارد که افراد در معرض آسیب قرار گیرند و بعدها شکایاتی علیه این سازمان‌ها ارائه کنند، انجام شده که حتما موضوع ایمن‌سازی در دستور کار آن‌ها قرار گیرد.

وی گفت: باید سازمان‌های متولی در زمینه پیشگیری از وقوع غرق‌شدگی با استفاده از نیروهای محلی، نصب تابلوهای هشدار و ایجاد موانع فیزیکی اقدام کنند تا بتوانیم از آسیب دیدن شهروندان و تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کنیم.

سال گذشته در استان قزوین ۱۸ نفر و در سال جاری تاکنون ۶ نفر در رودخانه‌ها، کانال‌ها و سدهای استان غرق‌شده‌اند.

کد خبر 516200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha