رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه صدور کارت پایان خدمت، پس از انجام مراحل لازم، ۱۵ روزه صادر و برای متقاضی ارسال می شود، توضیح داد که اگر این اتفاق نیفتاد، افراد باید چه مراحلی را طی و به کجا مراجعه کنند تا کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی پیرامون ابهامات و مشکلات برخی از سربازان در حوزه صدور کارت پایان خدمت در تکمیل اخبار منتشرشده در رسانه ها اظهار کرد: صدور کارت پایان خدمت هوشمند سربازان توسط سازمان وظیفه عمومی انجام می پذیرد و اجرای این کار مستلزم ثبت اطلاعات پایان خدمت آنان توسط یگان خدمتی در سامانه است.

وی گفت: کلیه سربازان برای پیگیری صدور کارت خود می بایست در ابتدا موضوع را از یگان خدمتی خود پیگیری و پس از حصول اطمینان از ثبت اطلاعات پایان خدمت خود در سامانه نیروهای مسلح منتظر دریافت کارت از طریق پست باشند.

سردار مهری تاکید کرد: در صورت تسویه حساب و ثبت اطلاعات در سامانه مذکور، حداکثر زمان اجرای فرآیند صدور کارت و ارسال آن توسط سازمان وظیفه عمومی ۱۵ روز پس از ثبت و انتقال اطلاعات توسط یگان خدمتی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه همزمان با صدور کارت هوشمند، پیامکی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا مبنی بر صدور کارت برای متقاضی ارسال می شود، اذعان داشت: در صورتی که پس از گذشت ۱۵ روز از زمان دریافت پیامک،کارت دریافت نشده، ابتدا برای پیگیری به اداره  پست مراجعه و در صورت نبودن کارت در آن مرکز، می بایست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) در خواست ارسال مجدد آن ثبت شود.

وی گفت: افرادی که پیامک صدور کارت از سوی سازمان وظیفه عمومی دریافت نکرده اند،می بایست از طریق بخش استعلامات پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین وضعیت کارت خود مطلع شوند.

سردار مهری  خاطرنشان کرد:در صورتی که به علت عدم حضور متقاضی در محل سکونت و یا تغییر نشانی ،کارت پایان خدمت تحویل متقاضی نشود، کارت مذکور به اداره پست منطقه عودت و در نهایت به سازمان وظیفه عمومی ناجا برگشت داده می شود،همچنین این دسته از افراد می بایست با مراجعه به دفاتر (پلیس+۱۰) ، نشانی محل سکونت خود را تغییرداده و درخواست ارسال مجدد کارت پایان خدمت  را ثبت کنند.

این مقام ارشد انتظامی در مورد نحوه اصلاح اطلاعات درج شده در کارت پایان خدمت اظهارکرد: افرادی که  پس از اتمام خدمت سربازی و اخذ کارت پایان خدمت، متوجه مغایرت اطلاعات درج شده درکارت خود شوند، می بایست برای اصلاح اطلاعات به آخرین یگان خدمتی خود مراجعه کنند.

کد خبر 516195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha