عزت الله ضرغامی رئیس سابق صداو سیما در یادداشتی به فاجعه قتل رومینا اشرفی واکنش نشان داد.

عزت الله ضرغامی

به گزارش همشهری آنلاین، عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 

قتل فجیع رومینای ۱۳ ساله توسط پدرش افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرده است.

بررسی علل روانی، اجتماعی و فرهنگی این فاجعه را باید کارشناسان و اهل فن انجام داده و نتایج ملموس آن را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه به جامعه ارائه نمایند.

درست است که در مورد قتل فرزند، قصاص به مفهوم اصلی و مصطلح آن جاری نمی‌شود، ولی بدون تردید مجازات قاتل بایستی بقدری شدید و غلیظ باشد که کسی حتی جرئت تصور ارتکاب آن را هم نکند.

دلسوزانی که برای اصلاح قانون فعلی یعنی فقط ۳ تا ۱۰ سال حبس، بارها فریاد اعتراض سردادند، حق دارند مخالفین را در مقابل افکار عمومی محاکمه کنند.

نمی‌دانم چرا به توصیه‌های مکرّر رهبر انقلاب در مورد ضرورت برخورد قانونی و اخلاقی با کسانی که تعدی به زن را حق خودشان می‌دانند بی توجهی می‌شود.

کد خبر 516076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    3 1
    بفرمائید عمل به مثل همچون داعشی گردن بریدن
  • زاهدي IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    1 7
    اگر خودتان را بجاي پدر اين دختر فرض كنيد و اين بي آبروي كه براي خانواده بوجود آمده و دامنش لكه دارشده باز هم با اين شدت نظر مي داديد
    • سورنا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 0
      عزیزانم مگه دوست داشتن عیبه؟ اینها خیلی ساله همدیگرو میخواستن. شما از پدر و مادر بزرگ خودتون سوال کنید چند ساله بودن ازدواج کردن . همونا چند بار کارشون به طلاق کشیده؟ حالا پسره چون خالکوبی داره و قیافش مثل من و شما نیست پس حنما بدکاره اس؟ این چه فرهنگیه که ما داریم. پدر و مادر در حد نصیحت میتونن دخالت کنن و اگه خیلی اصرار به ازدواج داشته باشن به حکم دادگاه میتونن ازدواج کنن. کجای قانون نوشته فاصله سنی زیاد ممنوعه؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      2 0
      من کاری به درست و غلط این ازدواج ندارم ولی این پدر شایسته سرپرستی نبوده و باید این حق ازش سلب میشد که متاسفانه به خاطر قانون همچین امکانی وجود نداره
  • ابراهیم IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 0
    سلام استدعا دارد صاحب منصبان مملکت نزنند به جاده خاکی تا خود را تبرئه کنند.... عوامل و ریشه های این همه هیاهو جای دیگر و به منظور دیگری است....