سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: بازی‌های تدارکاتی اصلا قرار نبود اجرا شود چون هنوز در مرحله تمرینات هستیم.

مهرزاد خلیلیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه خبر، مهرزاد خلیلیان در مورد همکاری فدراسیون پزشکی-ورزشی با وزارت بهداشت و جامعه فوتبال اظهار داشت: از همه باشگاه‌ها که با جدیت و همت در تلاشند تا بهترین‌ها را برای ورزشکاران شان رقم بزنند سپاسگزارم. همکارانمان در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ واقعاً تلاش زیادی می‌کنند. وزارت بهداشت شرایط ویژه‌ای را برای شروع مسابقات در نظر گرفته بود که کمی با پروتکل‌هایی که در ابتدا در نظر  داشتیم تفاوت داشت. این خودش چالش برانگیز اما در مجموع مثبت بود. دادن مجوز تمرینات  فضایی بود که فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه باید تصمیم می‌گرفت. آنها کاملاً مستقل عمل می‌کنند و ما هم برای ارتقا سطح بهداشت و پرهیز از هرگونه بیماری کمک می‌کنیم.

خلیلیان در خصوص اجرای پروتکل عنوان کرد: در نحوه اجرا مشکلاتی وجود دارد. کرونا ده‌ها بار به سراغ ما نیامده که بگوییم تجربه اندوخته داریم و همه با هم هماهنگ هستند. باید به باشگاه‌ها و سازمان لیگ فرصت بدهیم و تا جایی که می توانیم کمکشان کنیم. آزمایشات باید در حضور ناظران انجام می‌شد. بعضی می‌گویند آزمایشات ما مشکوک است اما اصلا چیزی به این عنوان نداریم و اصلا باید PCR بدهند.

وی در مورد اینکه آیا نحوه گرفتن آزمایشات، تجهیزات و آزمایشگاه‌ها از نظر او مورد تایید است، گفت: اصلا نظر ما مهم نیست. ما عملاً بین ورزش و وزارت بهداشت هستیم. تلاشمان این است که بهترین ها رقم بخورد. اظهار نظر خلافی که از دکتر فرهادی در رسانه ها منتشر شد، خیلی اسباب اذیت او شد. او گفت قرار ما روی لیگ برتر و لیگ یک بوده و لیگ‌های بعدی را هم به مرور بازگشایی می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی-ورزشی در مورد بحث تمرینات، اظهار داشت: در بحث تمرینات، بازی‌های تدارکاتی اصلا قرار نبود اجرا شود چون هنوز در مرحله تمرینات هستیم. همچنین موضوع آزمایشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت است. اعضای بهداشت و درمان خودشان اعتراف می‌کنند در برخی استان‌ها مثل بوشهر چنین چیزی ندارند که رئیس هیات پزشکی با هیئت فوتبال و باشگاه‌ها پیگیری کردند و خداراشکر آزمایشات انجام شد.

وی  افزود: نکته مهمتر این است که اولویت ما آزمایش PCR است. با دکتر حریرچی، فرهادی و علی نژاد مجددا پیگیری کردیم. یک مژده بدهم که پروتکل در حال اصلاح است. سعی می‌کنیم دستورالعمل را ساده‌تر کنیم. این قولی است که اعضای بهداشت و درمان به ما دادن اما حداقل همینی که هست نباید طوری باشد که خدایی نکرده فوتبال علیه فوتبال شود. یعنی سعی کنیم با یک حفظ تعادل هم سلامت ورزشکاران و هم برنامه هایی که دارند را حفظ کنیم لذا آزمایشات PCR باید به دست ما برسد و با ناظران و افسران و سلامت همگی همکاری کنند. دوستان در هیات پزشکی موظف هستند در اختیار آنها باشند، هم به آن‌ها اطلاعات بدهند و هم کمک بخواهند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تصریح کرد: عده‌ای از روسای هیات‌ها مثل همدان یا مازندران، روسای دانشگاه علوم پزشکی هستند. روسای هلال احمر، بهزیستی و... هم از خدمتگزاران و آماده هرگونه همکاری با باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال و پزشکی هستند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اینکه آیا افسران نظارت از این فدراسیون هستند، گفت: بله شرح وظایفی دارند و با کمک سازمان لیگ آن‌ها را انجام می‌دهند.

وی در مورد جلسه با سهیل مهدی عنوان کرد: جلسه خیلی خوبی بود. دکتر علی‌نژاد شدیدا اصرار داشت نظارت کاملی به نحوه فعالیت‌های باشگاه‌ها با کمک هیات های پزشکی و سازمان لیگ شود. از پزشکانی که در باشگاه ها سعی می کنند با شدت نظارت کافی داشته باشند تشکر می‌کنم. افسران کنترل سلامت بازوهای باشگاه‌ها هستند. کسی به دنبال مچ‌گیری نیست اما باید این نظارت عالی انجام شود تا مشکلی برای کسی پیش نیاید. در همه جای دنیا ممکن است نتیجه آزمایشات مثبت شود. این یک حسن است چون فرد به قرنطینه می‌رود. عمدتاً ورزشکاران عارضه‌ای مانند تب، لرز، سرفه، سی تی اسکن و... نداشتند. همه چیز آن‌ها خوب بود. فقط ممکن است PCR مثبت باشد که گاهی مواقع ممکن است به شکل کاذب مثبت یا منفی باشد.

کد خبر 516063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha