مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

پروژه اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ری، با مشارکت آبفا منطقه ۶ و دهیاری های بخش مرکزی به منظور تأمین آب شرب و بهبود کیفیت و کمیت آب روستاها انجام می‌شود.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بخشدار مرکزی ری در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای بخش مرکزی اظهار کرد: حوزه روستایی بخش مرکزی شهرستان ری دارای روستاهای متعدد و پر جمعیت است که در بحث تأمین آب شرب از لحاظ کیفیت و کمیت با مشکلاتی مواجه است.

فاطمه فکوریان افزود: اقداماتی که تاکنون در حوزه تأمین آب شرب صورت گرفته مقطعی و کوتاه مدت بوده، لذا به منظور رفع مشکلات مردم به دنبال اقدام اساسی در این حوزه هستیم.

بخشدار مرکزی ری در ادامه با تأکید بر اینکه بخشداری مرکزی برای تسریع روند امور با عوامل آبفا همکاری می‌کند، گفت: بخش مرکزی دارای ۱۲روستا بوده که تنها ۲روستای آن فاقد دهیاری است لذا با تعیین نماینده‌ای از سوی آبفا برای ارتباط با روستاها امکان تسهیل امور بیش از پیش خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در روستاهای بخش مرکزی فرسودگی شبکه‌های آبرسانی است که به دلیل این فرسودگی‌ها مشکلاتی در آبرسانی و قطع شبکه در روستاها ایجاد می‌شود.

اصلاح شبکه ۱۰ روستای بخش مرکزی نیازمند ۱۵میلیارد تومان بودجه

فرشاد صبحی معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب منطقه۶تهران(شهرری) نیز در ادامه جلسه گفت: با توجه به تجاربی که آبفا حوزه شهری دارد، پس از این یکپارچه سازی می‌توانیم مشکلات آبرسانی روستاها را به صورت ریشه‌ای برطرف کنیم.

وی افزود: تاکنون تلاش‌های زیادی در امر آبرسانی روستاها صورت گرفته اما ارتقای خدمات رسانی باید به نحوی باشد که موجب مهاجرت معکوس در روستاها شده و از تراکم جمعیتی کلانشهرها کاسته شود.

معاون فنی آبفا منطقه۶ با تأکید بر اینکه قبل از هرگونه اقدام باید مطالعه و تعیین تخصیص صورت بگیرد، گفت: آبرسانی در روستاها به صورت دائمی و قطعی درمانگری نشده و اقدامات به صورت موقت و مُسکن بوده که اکنون مستلزم هزینه دوباره برای اصلاح است.

صبحی تصریح کرد: برای آبرسانی به شهر و روستا باید براساس مطالعات و تخصیص‌ها، شبکه را درنظر بگیریم که اکنون در ۱۰ روستای بخش مرکزی حدود ۱۵کیلومتر اصلاح شبکه لازم است و طبق برآوردها انتقال و آبرسانی هر متر، یک میلیون تومان هزینه دارد که در کل ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای این کار لازم است.

وی ادامه داد: درواقع شبکه‌های روستایی را باید ویرایش کنیم که اگر از ابتدا درست طراحی شده بود این میزان هزینه نداشت و اکنون با کار منسجم و برنامه‌ریزی شده می‌توان این مشکلات را حل کرد که برای این کار با استفاده از تجارب کسب شده همه توان خود را به کار می‌گیریم.

معاون فنی آبفا منطقه ۶ خاطرنشان کرد: با یکپارچه‌سازی شبکه آبفای روستایی و شهری می‌توانیم از اعتبارات تبصره ۳ تهران در روستاها هزینه کنیم و از دهیاری‌ها نیز انتظار داریم با کمک مالی به این موضوع در سرعت بخشیدن به حل مشکلات آب روستاها همکاری کنند.

کد خبر 515974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha