تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۸۶۱ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۶۰ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 8 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید. کیانوش جهانپور گفت: از ۷ تا ۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۹ مورد بستری و ۱۸۳۹ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. جهانپور ادامه داد: بنابراین مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۶۲۷ نفر رسید. جهانپور اظهار کرد: تاکنون ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. به گفته وی، ۲۵۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت نیز با بیان این‌که وضعیت ابتلا به کرونا در استان خوزستان از میزان متوسط کشوری بالاتر رفته است، گفت: در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و مازندران هنوز از نظر میزان ابتلا به متوسط کشوری نرسیده‌ایم، اما روند ابتلا در این استان‌ها صعودی است.

  • کرونا در روسیه؛ پدیده عجیب سقوط پزشکان از پنجره بیمارستان

به گزارش یورونیوز، سقوط سه پزشک از پنجره بیمارستان‌ها در روسیه توجه افکار عمومی این کشور را به شرایط سخت و دشوار کار برای کادر درمانی و متخصصان در بخش‌هایی که بیماران کرونایی در آن بستری هستند، جلب کرده است.

به گزارش رسانه‌های محلی دو تن از پزشکانی که از پنجره بیمارستان به پایین سقوط کرده بودند بر اثر شدت جراحات مغزی جان باختند و نفر سوم همچنان در بیمارستان بستری است. هر سه حادثه که مقامات و مجریان قانون در روسیه در حال تحقیق روی آنها هستند، بحث‌ها و سوال‌های متعددی را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور برانگیخته است.

الکساندر شولپف،‌ پزشک مراقبت‌های اولیه که در ناحیه وورونژ (شهری در پانصد کیلومتری جنوب مسکو) خدمت می‌کند سومین فردی است که به‌تازگی از پنجره بیمارستان به پایین سقوط کرده است. او پس از سقوط در روز شنبه به بیمارستان منتقل شد و همچنان در آنجا بستری است.

شبکه‌های محلی تلویزیون روسیه به نقل از مسئولان بهداشتی در این منطقه اعلام کردند که وی از طبقه دوم بیمارستان محل خدمت خود،‌ جایی که وی به ویروس کرونا مبتلا شده و تحت درمان بود، به پایین سقوط کرده است.

الکساندر شولپف روز ۲۲ آوریل به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا در بیمارستان بستری شد. همان روز وی به همراه الکساندر کوشیاکین،‌ یکی از همکارانش ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و مدعی شد برغم ابتلا به ویروس کرونا از سوی مسئولان بالادست خود ملزم شده که به کارش ادامه دهد.

کوشیاکین نیز در این ویدیو مدعی شد که مجبور است به کار در کنار همکارش به‌رغم ابتلای وی به کرونا ادامه دهد. این در حالی است که وی پیش‌تر به دلیل اعتراض در شبکه‌های اجتماعی نسبت به کمبود تجهیزات حفاظتی در بیمارستان به اتهام نشر اکاذیب مورد بازخواست واقع شده بود.

آقای شولپف نیز پس از نشر ویدیوی مشترک با همکارش کوشیاکین مجبور شد ادعاهای خود را پس بگیرد و بگوید که در شرایط احساسی و دقایقی پس از تایید تست کرونا دست به اعتراض زده‌ است.

  • ۳۰ نفر دیگر در ترکیه جان باختند

وزیر بهداشت ترکیه گفت که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۶۰ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: «فخر الدین قوجه» وزیر بهداشت ترکیه پنجشنبه از ثبت ۱۱۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. وی همچنین گفت که ۳۰ مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه تاکنون به ۱۶۰۹۷۹ نفر رسیده است. این در حالی است که تاکنون ۴۴۶۱ نفر از مبتلایان به کرونا در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲۴۳۶۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • کرونا در جهان عرب | شمار مبتلایان در مصر از ۲۰ هزار نفر گذشت

► بر اساس اعلام وزارت بهداشت مصر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: وزارت بهداشت مصر پنجشنبه از ثبت ۱۱۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. وزارت بهداشت مصر همچنین از ثبت ۲۹ مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. تاکنون ۲۰۷۹۳ نفر در مصر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۴۵ نفر جان خود را از دست داده و ۵۳۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.

► خبر دیگر این‌که دولت اردن اعلام کرد در راستای کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا مساجد و کلیساها را از پنجم ژوئن بازگشایی خواهد کرد.

► از سوی دیگر وزارت بهداشت الجزایر امروز پنجشنبه از ثبت ۱۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ثبت ۷ مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت الجزایر تاکنون ۸۹۹۷ نفر در الجزایر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

► خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت: وزارت بهداشت سوریه از ثبت ۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. تاکنون ۱۲۲ نفر در سوریه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 515904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha