پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

برگزیده جایزه مصطفی (ص) سال ۲۰۱۵ گفت: نوعی کیت تشخیصی کرونا تولید شده است که دقیق‌تر از تست‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی است و در مدت‌زمان ۱۰ دقیقه بیماری را تشخیص می‌دهد. 

کیت تشخیص کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پروفسور جکی یینگ رئیس‌ آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور و برگزیده جایزه مصطفی (ص) سال ۲۰۱۵ در دومین روز از هفتمین نشست برنامه «تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) » که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: ویروس عامل بیماری کوویدـ۱۹ مانند دیگر انواع ویروس‌های کرونا و سارس آسیب‌های جدی ریوی ایجاد می‌کند. این ویروس با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ساختارهای پروتئینی برای ورود به سلول‌های ریه موجب وارد کردن آسیب‌هایی به آن می‌شود.

وی تست‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی را رایج‌ترین کیت‌های استفاده‌شده برای تشخیصی ویروس کرونا دانست و ادامه داد: میزان دقت آن‌ها زیاد نیست و میزان دقت آن بسیار به این امر بستگی دارد که بیمار چگونه به بیماری مبتلا شده باشد. اما تست‌های تکثیر مولکولی تست‌های دقیق‌تری است؛ چراکه این نوع تست پروتئین‌های مختلف را در نظر می‌گیرد و با استفاده از بزاق انجام می‌شود.

رئیس‌ آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور با اشاره به اقدامات این موسسه برای تولید کیت‌های تشخیصی کرونا افزود: کیت‌های تکثیر مولکولی که جدیدا توسعه داده‌ایم، دقیق‌تر از تست‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی هستند و سریع‌تر و در مدت‌زمان ۱۰ دقیقه بیماری را تشخیص می‌دهند ولی هنوز تجاری‌سازی نشده‌اند و به طی مراحل تایید فنی مقامات بهداشتی برای این امر نیاز است.

پروفسور یینگ با اشاره به راه‌های دیگر تشخیصی گفت: تست‌های سرولوژیک با استفاده از نمونه خون انجام می‌شوند، اما نکته مهم در این نوع تست‌ها این است که باید ویژگی‌های ویروس در نظر گرفته شود تا از جواب‌های نادرست جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ما در آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور همچنین با روش «ایزوترمال امپلیفیکیشن» نوع دیگری از تست‌های PRC را توسعه دادیم که از لحاظ دقت و سرعت بالاتر است.

رئیس‌ آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور با بیان این‌که تشخیص بیماری کرونا موضوع مهمی است و هر کشوری باید بتواند راه‌های تشخیصی را توسعه دهد، یادآور شد: همچنین برای ما مهم است که مردم خود بتوانند با روش PCR با قیمت مناسب و کیفیت خوب تست‌های کرونا را تشخیص دهند.

کد خبر 515845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha