مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تلاش داریم تمام واحدهای تولیدی را که از ماهیت صنفی خارج و به شکل صنعتی درآمده را به‌سرعت به شهرک‌های صنعتی منتقل کنیم.

واحد توليدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود سیجانی بیان کرد: هم‌اکنون حجم اصلی فعالیت‌های تولیدی استان قم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود، اما تعدادی از واحدها نیز هنوز در مناطق مختلف استان و اطراف شهر به‌صورت پراکنده فعالیت دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کوتاه‌ترین زمان به شهرک‌های صنعتی منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس قانون واحد تولیدی که از ماهیت صنفی خارج و به صنعتی تبدیل می‌شود باید در شهرک‌های صنعتی مستقر شود و در این زمینه قم به دلیل داشتن شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناسب و پراکندگی آن‌ها در مناطق مختلف استان با مشکلی مواجه نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: شهرک‌های صنعتی استان همچنین از امکانات فنی و زیرساخت‌های موردنیاز برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار بوده و آماده استقبال از صنعتگران هستند.

سیجانی گفت: پراکندگی برخی از واحدهای تولیدی در مناطق مختلف استان علاوه بر امکان آسیب رساندن به محیط‌زیست، کار نظارت و بازرسی بر نحوه عملکرد این واحدها را نیز دشوار می‌کند و به همین دلیل طرح انتقال واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان یک ضرورت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی موجب شکل‌گیری قطب‌های تخصصی تولید محصول می‌شود و صنعتگران به دلیل دسترسی آسان‌تر به مواد و ابزار تولید با صرف هزینه کمتری می‌توانند محصول خود را تولید و به بازار عرضه کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری انجام شده  در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود دارد.

کد خبر 515801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha