فرماندار شاهرود گفت: رایزنی لازم برای انتقال لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود به خارج از شهر انجام‌شده است و در حال تأمین زمین مورد نیاز پادگان هستیم.

پادگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نادر فخری در حاشیه نشست کارگروه اشتغال شاهرود و در بازدیدی که فرمانده کل نیروی زمینی ارتش از شاهرود داشت، گفت: بحث جابه‌جایی انتقال لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود به خارج از شهر مطرح‌ شده است،  با نگاه خوبی که وجود داشت تفاهم‌هایی انجام شده که بر اساس آن مقرر شد تا تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین فرمانده نیروی زمینی، استاندار سمنان و فرماندار شاهرود امضا شود.

وی اضافه کرد: نامه‌ای به درخواست ارتش توسط استانداری سمنان ابلاغ‌شده که باید طبق مصوبه مجلس و دستور فرماندهی کل قوا، زمین موردنیاز پادگان لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار به همان میزانی که امروز است، در اختیار این ارگان قرار گیرد که در این راستا اقداماتی در دست انجام است.

معاون استاندار سمنان گفت: میزان فعلی زمین‌های پادگان در شهر شاهرود ۱۲۰ هکتار است که ما نیز به همین مقدار زمین در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد و هم‌اکنون به دنبال جانمایی و امکان‌سنجی هستیم تا مکان‌هایی را به ارتش پیشنهاد دهیم و آن‌ها نیز بر اساس استانداردهای خودشان یکی را انتخاب کنند و کار انتقال پادگان به خارج از شهر انجام شود.

فخری بیان کرد: در صورت انتقال پادگان زمین فعلی آزادسازی شده و به‌عنوان یک زیرساخت برای توسعه شهری در اختیار مسکن و شهرسازی و شهرداری و … قرار می‌گیرد تا مردم از آن بهره ببرند.

وی اضافه کرد: تاکنون سه نقطه با رایزنی منابع طبیعی در نظر گرفته شده که البته باید با استانداردهای ارتش نیز مطابقت داشته باشد برای مثال مکان جدید پادگان نباید بیش از ۱۶ کیلومتر از شهر دور باشد و بر اساس استانداردها مکانی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 515788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha