نامش میان ۴ گزینه‌ای که خود را به عنوان متقاضی حمایت فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم برای ریاست پارلمان ثبت کرده‌اند، نیست اما گفته که کاندیدای ریاست است و قرار هم نیست به نفع کسی کنار برود؛ جالب آنکه گفته علاوه بر کاندیداتوری برای ریاست مجلس از هم‌اکنون کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم هست.

فریدون عباسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، فریدون عباسی، معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم و رییس سازمان انرژی اتمی دولت مهرورز که حالا از حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار خود را به «بهارستان» رسانده، می‌خواهد کاندیدایی کسانی باشند که به‌گفته او «می‌خواهند مستقل فکر کنند.

نگاهی شبیه به آنچه احمدی‌نژاد- دست‌کم در شعار- سعی دارد از خود نشان دهد. عباسی اما ظاهرا فقط از این حیث که همراه احمدی‌نژاد بوده و عضوی از کابینه رییس‌جمهوری مهرورز، «احمدی‌نژادی» به حساب نمی‌آید و دست‌کم حالا با توجه به تحرکات عجیب و پرشمار رسانه‌ای که در آستانه آغاز به کار مجلس یازدهم پیش گرفته باید او را به لحاظ مشی و مرام و رویکرد رسانه‌ای هم «احمدی‌نژادی» بخوانیم؛ به قول قدیمی‌ها «بکشم و خوشگلم کن» یا به ‌تفسیر امروزی‌تر و سیاسی‌ترش «تخریبم کن اما نگذار از تیتر یک مطبوعات و توجه افکار عمومی دور شوم!»

فریدون عباسی که احتمالا خوب می‌داند، شانسی برای جانشینی علی لاریجانی در مجلس یازدهم ندارد، خود را کاندیدای انتخابات   ۱۴۰۰ معرفی کرده است؛ البته اگر در یکی، دو سال آینده اتفاق خاصی نیفتد و مهم‌تر از حوادث غیرمترقبه، شورای نگهبان صلاحیت او را همچون دیگر یاران احمدی‌نژاد و البته خود او رد نکند.

این اظهارات آن هم در شرایطی که برخی ناظران از «آغاز کمپین انتخاباتی احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰»  سخن می‌گویند، محل تامل است.

فواد صادقی، روزنامه‌نگار نزدیک به جریان اعتدال دیروز در یادداشتی که در پایگاه خبری انتخاب منتشر شد با بیان اینکه «فراکسیون احمدی‌نژادی‌ها در مجلس، تمام قدرت لابی و رسانه‌ای‌اش را به‌ کار گرفته تا هزینه محمدباقر قالیباف را برای نشستن بر صندلی ریاست بهارستان افزایش دهد» از «بازی دوسر بردی» سخن گفت که بر این اساس «فراکسیون ۵۰ تا ۱۰۰ نفره احمدی‌نژادی‌ها» یا به‌دنبال «استیضاح رییس‌جمهوری و درخواست عدم کفایت برای روحانی» خواهد رفت یا «با توجه به مشی رهبر انقلاب در حمایت از دولت‌های مستقر تا اتمام دوره آنها و همراهی قالیباف با اراده نظام» سعی می‌کند «میان مخالفان اجتماعی دولت در بدنه اصولگرایی و اقشار آسیب‌پذیر جامعه برای خود ایجاد محبوبیت و قالیباف و اصولگرایان را به مصلحت‌طلبی و سازش و عدم شجاعت و قاطعیت برابر دولت متهم کند» تا «حتی در صورت وقوع احتمال ناچیز سقوط دولت در سال آخر، حامیان احمدی‌نژاد او را به عنوان گزینه جایگزینی ریاست‌جمهوری مطرح کنند.»

اگر این فرضیات رسانه‌ای که البته پیش از این از سوی بسیاری از دیگر ناظران سیاست ایرانی هم تکرار شده تا حدودی معتبر بدانیم، آنگاه می‌توان فهمید که اظهارات عجیب عباسی که هنوز مجلس یازدهم شروع نشده از کاندیداتوری برای پاستور ۱۴۰۰ سخن می‌گوید. با این حال عباسی به‌نکته مهم‌تری اشاره کرده است؛ آنجا که با استفاده از تعبیر نامتعارف «دولت اسلامی» به ایلنا گفته است‌: «به ‌دنبال این هستیم که این مجلس، یک دولت اسلامی را پای کار بیاورد»؛ کلیدواژه‌ای عجیب از زبان یک سیاستمدار احمدی‌نژادی در آستانه افق ۱۴۰۰.

کد خبر 515666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    7 6
    مگر از خط قرمز کسی رد شده
  • م IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    22 12
    درود بر احمدی نژاد عزیز بهترین رئیس جمهور تاریخ ایران
  • عادل امینی AE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    25 22
    سلام ورحمت وافره خدا بر دکتر احمدینژاد .1400منتظریم
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    14 14
    فقط احمدی نژاد
  • ناشناس US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    29 13
    خیال باطل می کننداحمدی نژادی ها،یک بارایران راویران کرده است بس است وزیرهایش مثل خودش بی سوادهستند.
  • عبدالله IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    17 23
    به نظر می رسد که اصلاح طلبان و ابادیشان دارند به جدول میزنند و هر آدم فهمیده را می برند زیر چتر احمدی نژاد تا ذهن آدم ها عوض کنند ولی نمی دانند که ابن اصلاح طلبان بودند که ۷ سال است بیشترین خیانت را به مردم کرده اند.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    22 7
    الآن دست به تخریب دیگران، آن هم دکتر عباسی که بخش عظیمی از دستاوردهای هسته ای که با برجام نابود و با خاک یکسانش کردید، حاصل مدیریت و تلاشهای ایشان بود
  • اصلاحات IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    5 9
    اصلاح و اصلاح طلبی به یک نقد جدی از خود احتیاج دارد ... یادمان نرود یک اصلاح طلب باسواد می ارزد به هزارتا ازین دست سیاستمدارایی که از کم دانی مردم و مشی پوپولیستی سیاستمدار شدند و امروز آوازه ی بیسوادی الیت هاشان همه حتی مردم کوچه و بازار راهم متوجه کرده ... ما به یک دولت مدرن یک دولت واقعا دولت که برآمده از یک فهم و شعور سیاسی باشد برآمده از حزب باشد نیاز داریم نه دولتی در قرن بیست و یکم که با شعارهای پوپولیستی و پول و ارزاق پخش کردن بین مردم کمتر برخوردار رای جمع کنند ...
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    4 10
    اصلاحات زنده است ... زنده باد اصلاحات ... دولت های اصلاح طلب در مقابله با مجلس های اصولگرا و بنیادگرا همیشه بهتر عمل کرده اند و مردم با آنها همراه شده اند تازه کشور دارد برمی گردد به حال و هوای مجلس پنجم و دولت خاتمی ... زنده باد خاتمی و دولتی که کشور را با نفت هفت دلاری تحویل گرفت و یک دهه آرامش اقتصادی بر کشور حاکم کرد ...
  • 09165069207 IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    12 22
    سلام مامنتظرتیم احمدی نژادبیاشایدشمابتونیدکاریکنید
  • علیرضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    14 3
    از کاندیداهای یاران وخود اقای احمدی نژاد حمایت قطعی میکنیم
  • فدائی رهبر IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    3 2
    آقای نویسنده شما هنوز برایتان زود است که بفهمید جناب دکتر عباسی دانشمند هسته ائی چه گفته است