چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

لئو مسی تشنه بازگشت لالیگا و شروع بازی‌های بارسلوناست. او معتقد است همه چیز از صفر شروع خواهد شد.

لیونل مسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، لیونل مسی همچون دیگر هم تیمی هایش در بارسلونا پس از دو ماه وقفه از جمعه دو هفته پیش تمریناتش را در کمپ خوان گامپر به صورت انفرادی از سر گرفت و حالا شرایط به گونه ای شده است که تمرینات بارسا به صورت گروهی به انجام می رسد.

گفته می شود از ۲۳ خرداد لالیگا از سرگرفته خواهد شد و لیونل مسی بی تاب بازگشت به میدان فوتبال است. بارسا تا پیش از تعطیلی بازی ها دو امتیاز از رئال پیش بود و در صدر لالیگا قرار داشت.

مسی در مصاحبه با آدیداس که یکی از اسپانسرهای اصلی او محسوب می شود،  گفت:« وقتی به بازی ها برگردیم، همه چیز از نو شروع خواهد شد. از لحاظ فنی، ادامه فصل ۲۰-۲۰۱۹ است ولی در عمل، کار از صفر شروع می شود و تمام تیم ها و بازیکنان، شرایط جدیدی را تجربه خواهند کرد.

دوران قرنطینه از یک لحاظ خوب است و آن  بازگشت بازیکنان مصدوم مان به شرایط بازی است. کسانی که به نظر فصل را از دست داده بودند ولی حالا می توانند در ادامه کار، تیم را همراهی کنند. »

مسی ادامه داد:« در خانه تمرین می کردیم ولی واضح است که روند کار با تمرینات گروهی روی چمن متفاوت بود. تمرینات گروهی چیز دیگری است و به دور ماندن از شرایط مسابقه هم بدترین قسمت کار بود. در هر صورت با دستور العمل های جدید، این اجازه را پیدا کردیم تا تمرینات را از سر بگیریم و برای شروع لالیگا خودمان را مهیا کنیم. »

مسی در مورد روحیه تیمی گفت:« روحیه تیمی حالا بیشتر از همیشه اهمیت دارد. بار دیگر می توانم با هم تیمی هایم دیدار کرده و صحبت کنم و با بسیاری هر روز در تماس هستم. نباید و نمی توانیم به اتفاقاتی که رخ داده فکر کنیم و نگاه باید به آینده باشد. تمرینات هر روزه و دیدن دوستان و همی تیمی ها شرایط روحی همه را بهتر کرده است. بی تردید در بازی های ابتدایی شرایط عجیبی را تجربه خواهیم کرد ولی به تدریج برای همه عادت خواهد شد. به شخصه برای بازگشت لالیگا لحظه شماری می کنم. »

لغو کوپا آمه ریکا:« خبر بسیار بدی بود و با شنیدنش خیلی ناراحت شدم. برای بازی های امسال که در آرژانتین برگزار می شد، انگیزه فراوانی داشتم ولی چاره ای جز تعویق نبود و باید آن را پذیرفت. »

دستور العمل های جدید:« معتقدم هیچکس تصور نمی کرد که این اتفاقات رخ بدهد. در ابتدا صحبت از همه گیری جهانی بود ولی کسی باور نمی کرد. اعتراف می کنم از اثرگذاری جهانی این بیماری و عواقبی که داشت، شگفت زده شدم. کار و تمرین در شرایطی که نگرانی ها وجود دارد، ساده نیست. در روزهای قرنطینه همه از خود می پرسیدیم، چه زمانی می توانیم به کار و تمرین برگردیم؟  لالیگا از سرگرفته می شود؟ معتقدم حفظ کنترل ذهنی و تمرکز، زمانی که بازی ها شروع می شوند،  حیاتی خواهد بود.

خیلی ها معتقدند ۴۰ تا ۶۰ درصد فوتبال به ذهنیت بستگی دارد و من معتقدم این به خود فوتبالیست وابسته است. قطعا ذهنیت بازیکن، یک فاکتور کلیدی است و هر فوتبالیستی برای حفظ و گسترش انگیزه و جاه طلبی هایش، باید تلاش کند. »

کد خبر 515585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha