مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز جمعه(۹ خرداد) تا دوشنبه (۱۲ خرداد) به سبب وزش باد، خیزش گردوخاک به‌صورت محلی و نفوذ گردوغبار از مناطق مجاور و کشورهای همسایه (کویت و عراق) در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ‌پیام مساعدی چهارشنبه ۷ خرداد افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد در ساعت‌هایی از وقت امروز با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا، خلیج‌فارس در قسمت‌های شمالی تا حدودی متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود جو استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۸ و ۹ خرداد) به نسبت آرام باشد اما از روز شنبه (۱۰ خرداد) سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

مساعدی افزود: همچنین از فردا پنجشنبه ۸ خرداد و طی روزهای آینده دمای هوا در سطح استان به‌خصوص مناطق غیر ساحلی روند افزایشی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تاکمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد، در مناطق شرقی در ساعاتی از بعدازظهر و شب افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان به‌طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ و امروز گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی متغیر، به‌طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی‌شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی طی ساعت‌هایی از وقت امروز و امشب گاهی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 515509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha