چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از آغاز پرورش کرم ابریشم در این استان خبر داد و گفت: تخم‌های موردنظر به منظور تولید این محصول در بین پرورش‌دهندگان توزیع‌شده است.

کرم ابریشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نرگس عظیمی چهارشنبه هفتم خرداد افزود: اکنون پرورش کرم ابریشم در ۶ شهرستان پاوه، هرسین، صحنه، کرمانشاه، اسلام آبادغرب و سرپل‌ذهاب دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تخم نوغان به منظور تولید کرم ابریشم بین پرورش‌دهندگان توزیع‌شده است، اظهار کرد: از مجموع سهمیه ۵۰ جعبه‌ای تخم نوغان استان هشت جعبه در شهرستان پاوه، ۲۱جعبه در هرسین، هفت جعبه در کرمانشاه، ۶ جعبه در سرپل ذهاب، پنج جعبه درصحنه و یک جعبه نیز در شهرستان اسلام آبادغرب بین پرورش‌دهندگان توزیع شد.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به ملزومات پرورش کرم ابریشم اشاره داشت و خاطرنشان کرد؛ متقاضیان پرورش کرم ابریشم باید ابتدا یک توتستان از نوع رقم کیمونچی را مهیا و سپس اقدام به پرورش کنند.

عظیمی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه صنعت نوغانداری وجود ندارد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده به دنبال توسعه پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری در کرمانشاه هستیم.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

کد خبر 515504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha