مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

شهردار ملایر گفت: عملیات پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و مناسب‌سازی ورودی‌های اصلی شهر، بلوارها، پارک‌ها معابر اصلی و فرعی سطح شهر برای معلولان و نابینایان انجام پذیرفت.

بهسازی معابر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین بابائی افزود: شهرداری ملایر، استان همدان در راستای وظایف ذاتی خود این عملیات را با استفاده از ۱۵ اکیپ کاری به‌صورت پیمانکاری از ۱۵ اردیبهشت آغاز کرده و در تلاش است تا قبل از فرارسیدن ماه محرم آن را به پایان برساند.

شهردار ملایر بیان کرد: این عملیات بااعتباری افزون بر شش میلیارد تومان در حال اجراست، این طرح در ورودی‌های اصلی ملایر، بلوارها، پارک‌ها معابر اصلی و فرعی سطح شهر اجرا می‌شود.

بابائی در ادامه از آغاز عملیات تغذیه برگی درختان اقاقیا برای حل مشکلات تغذیه‌ای درختان در سطح شهر خبر داد و گفت: حفظ درختان اقاقیا که بخش عمده‌ای از فضای سبز شهر را تشکیل می‌دهند، از اهمیت زیادی برخوردار است و باوجود توانایی این درختان در سازگاری با شرایط متغیر حاکم بر مناطق شهری، مشکل زردی و کلروز درختان اقاقیا در بهار و تابستان مشاهده می‌شود.

وی وجود شرایط نامناسب خاک ازنظر کمبود عناصر غذایی را باعث بروز مشکلات تغذیه‌ای در گیاهان عنوان کرد و یادآور شد: به همین منظور استفاده از روش‌های مختلف کود دهی ازجمله تغذیه برگی درختان برای افزایش مقاومت گیاهان به تنش‌های محیطی و ایجاد تغییرات مثبت فیزیولوژیکی در گیاه امری ضروری است.

شهردار ملایر با اشاره به این‌که کمبود آهن یکی از شایع‌ترین کمبودهای عناصر غذایی در فضای سبز شهری است، تصریح کرد: محلول‌پاشی درختان اقاقیای سطح شهر با استفاده از کودهای ریزمغذی در حال انجام است.

کد خبر 515480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha