چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آغاز فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در کرمانشاه خبر داد.

باشگاه بدنسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صیدی، رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آغاز فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کشتی، شنا و رشته‌های رزمی مانند بوکس، تکواندو، کاراته، کونگ‌فو، ووشو و جودو که تماس بدنی ورزشکاران در آن‌ها بیشتر است، هنوز در استان فعال نیستند.

او با اشاره به شروع فعالیت برخی رشته‌های ورزشی از نیمه اردیبهشت، گفت: در این مرحله پس از توقفی چندماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا، ۲۹ رشته ورزشی انفرادی و غیر گروهی مانند تنیس، تنیس روی میز، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و ... توانستند فعالیت خود را از سرگیرند.

صیدی گفت: طی هفته گذشته هم تعدادی از رشته‌های ورزشی گروهی با تماس بدنی کم مجوز فعالیت گرفتند، طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برخی از رشته‌های ورزشی مانند فوتبال که تماس بدنی ورزشکاران در آن کمتر است، فعالیت خود را از سرگرفته‌اند، اما رشته‌های پُربرخورد همچنان غیرفعالند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان ادامه داد: کشتی، شنا، شمشیربازی و برخی رشته‌های رزمی مانند تکواندو، کاراته، بوکس، کونگ‌فو، جودو و ووشو از جمله رشته‌هایی هستند که هنوز نمی‌توانند فعالیت کنند.

او از شروع فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در کرمانشاه هم خبرداد و گفت: برای بازگشایی این رشته در استان شروطی به باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که مستلزم رعایت آن هستند، از جمله اینکه اگر سابقا در محیطی ۱۰۰ متری ۱۵ تا ۲۰ نفر تمرین می‌کردند، اکنون باید بین هشت تا ۱۰ نفر تمرین داشته باشند.

صیدی درخصوص از سرگیری فعالیت رشته فوتبال هم در استان افزود: به تیم‌های ورزشی استان اعلام کرده‌ایم که می‌توانند از پایان دهه اول خرداد تمرینات خود را شروع کنند. البته مدارس فوتبال هنوز این امکان را ندارند که فعالیتی داشته باشند، چراکه عموم مخاطبین آن‌ها کودکان و رده‌های پایه هستند و آغاز فعالیت آن‌ها از ابتدای تیر خواهد بود.

او با تاکید بر این‌که نظارت مستمری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت گرفته‌اند انجام می‌گیرد، افزود: باشگاه‌ها موظف هستند پس از هر بار تمرین ورزشکاران، ضدعفونی کامل محیط باشگاه را انجام دهند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان با اشاره به بازگشایی تمام مجموعه‌های ورزشی کرمانشاه، ادامه داد: برای حفظ سلامت ورزشکارانی که در این اماکن تمرین می‌کنند، گندزدایی و ضدعفونی کردن مجموعه‌ها را به‌صورت منظم انجام می‌دهیم.  

کد خبر 515378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha