مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

فرماندار زنجان گفت: زنجان جزو استان‌های غنی در میراث فرهنگی بوده که آوازه برخی از آنها نه‌تنها ملی بلکه جهانی است.

نمایی از زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا عسگری چهارشنبه هفتم خرداد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با قدردانی از زحمات مجموعه میراث فرهنگی از مدیرکل این سازمان خواست برنامه‌ریزی لازم برای کمک به هنرمندان و متولیان صنایع‌دستی در دوران کرونا انجام شود.

وی با اشاره به مناطق بکر گردشگری در نقاط مختلف استان و شهرستان و همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی مانند دشت سهرین و زیستگاه آهوان در این منطقه تاکید کرد: باید نسبت به راه‌اندازی تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی و ایجاد جاذبه‌های بیشتر برای گردشگران و مسافران اقدام شود.

فرماندار زنجان مطالعه در خصوص راه‌های ارتباطی جدید بین شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را مثبت ارزیابی کرد و یکی از جاذبه‌های گردشگری را راه‌های بکر و سرسبزی دانست که با کمترین هزینه می‌توان گردشگران را به این مناطق سوق داده و ضمن استفاده از پتانسیل‌های موجود با تولید ثروت زمینه اشتغال جدید را فراهم کرد.

عسگری برنامه‌ریزی و مطالعه و استفاده از ظرفیت‌ پارک‌های طبیعی زنجان را کارآمد دانست و گفت: زنجان ظرفیت‌های بیشتری در حوزه‌های طبیعی دارد و نزدیکی به تهران، شمال و مرکز کشور می‌تواند پتانسیل خوبی برای این منطقه باشد.

وی یادآور شد: راه‌های نرفته بسیاری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیران جوان بتوانیم ضمن ایجاد شادابی و نشاط در جامعه بخش اعظمی از مشکل اشتغال را با کمک هنرمندان صنایع‌دستی حل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز از معرفی ۲۵ برنامه برای ثبت در برنامه‌های ناملموس معنوی و فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: ثبت تعزیه ارمغانخانه در برنامه‌های ناملموس معنوی و فرهنگی این اداره کل قرار دارد.

امیر ارجمند خاطرنشان کرد: طی سال جاری همچنین رویدادهای فرهنگی استان زنجان در تبریز و قزوین برگزار خواهد شد.

وی از عقد قرارداد با دانشگاه زنجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با آسیب‌شناسی مناسب و ایجاد جاذبه‌های جدید بتوانیم زنجان را به‌عنوان شهر مقصد به گردشگران معرفی کنیم.

در پایان این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با قدردانی از خدمات، پیگیری‌ و تلاش‌های فرماندار زنجان، تندیس حافظان میراث فرهنگی را به وی تقدیم کرد.  

کد خبر 515356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha