مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

فرماندار شهرستان تنگستان گفت: برآورد اولیه از خسارت وارده آتش‌سوزی در منطقه خائیز این شهرستان حدود ۱۰۰ هکتار است.

آتش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالحسن رفیعی پور در خصوص جزئیات آتش‌سوزی که از بعدازظهر روز دوشنبه ۵ خرداد ۹۹ در این شهرستان رخ داد، اظهار کرد: آتش‌سوزی تقریباً مهارشده اما هنوز به‌صورت نقطه‌ای و در ارتفاعات ادامه دارد.

 فرماندار شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه با کمک نیروهای امدادی و مردمی اقدامات لازم برای مهار آتش‌سوزی انجام شد، گفت: نیروهای منابع طبیعی، محیط‌زیست، هلال‌احمر، سپاه و بسیج، تشکل‌های مردم‌نهاد، نیروهای مردمی شهرستان و شهرستان‌های هم‌جوار و همچنین شوراها و دهیاری‌های منطقه خائیز در مهار این آتش‌سوزی کمک کردند.

رفیعی پور تصریح کرد: با همکاری هلال‌احمر یک سورتی پرواز با بالگرد، برای هلی برد نیروها به ارتفاعات مهار آتش‌سوزی انتقال داده شدند که به علت ناهمواری منطقه قادر به پیاده کردن نیروها نشد و نیروهای امدادی به شکل پیاده به ارتفاعات اعزام و کار اطفا حریق را انجام دادند.

وی بیان کرد: تاکنون برآورد اولیه نشان می‌دهد حدود ۱۰۰ هکتار از مراتع و درختان منطقه خاییز در پی آتش‌سوزی بعدازظهر روز دوشنبه تاکنون طعمه حریق شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان تنگستان عنوان کرد: صعب‌العبور، صخره‌ای و پرتگاهی بودن محل آتش‌سوزی و همچنین وزش باد باعث کند شدن مهار آن شد.

کد خبر 515288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha