مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" در شهرستان گچساران پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا مهار شد.

مهار آتش گچساران

به گزارش همشهری‌آنلاین، غلام حسین حکمتیاندر گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل‌ها و مراتع مناطق "خنگ بنار" ،" کوه گوهر نارک" و اطراف کوه‌های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران عصر جمعه سوم خرداد طعمه آتش شد که پس ازپنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم مهار شد.

وی بیان کرد: بیش از  ۲۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران در پنج روز گذشته در آتش سوخته است.

حکمتیان تصریح کرد: هم اکنون سه اکیپ امدادی در این مناطق حضور دارند تا در صورت فوران دوباره شعله‌های آتش اقدام به اطفای حریق کنند.

وی ابراز کرد: ۲ فروند بالگرد آب پاش  نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ویژه اطفای حریق عملیات اطفای حریق در جنگل‌های شهرستان گچساران را انجام دادند.

حکمتیان اظهار داشت: همچنین روز دوشنبه چهار فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر گچساران انتقال دادند.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۶ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش‌سوزی و مهار آتش در این شهرستان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست برای مهار آتش‌سوزی در روستاهای "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" و اطراف کوه های گناوه لری در روزهای گذشته فعالیت کردند.

وی اظهار داشت: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید باعث کندی عملیات مهار آتش‌سوزی در این مناطق شده بود.

حکمتیان تصریح کرد: اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با آتش سوزی ها به‌زودی اختصاص خواهد یافت.

۳۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف شهرستان گچساران تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است

کد خبر 515273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha