مدیرکل مدیریت بحران‌ کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک فروند بالگرد ارتش برای کمک به امدادگران اطفای حریق در جنگل‌های گچساران دوشنبه پنجم خرداد وارد شهر دوگنبدان شد.

بالگرد ارتش

به گزارش همشهری‌آنلاین، وحید محمدی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بالگرد هم اکنون در حال هلی‌برن نیروهای امدادی به ارتفاعات محل آتش‌سوزی در شهرستان گچساران است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بالگرد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز در عملیات هلی برن نیروهای امدادگر به ارتفاعات خنگ بنار مشارکت دارد.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر ۲ فروند بالگرد دیگر نیز در مسیر گچساران برای کمک به امدادگران در پرواز است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای تامین سوخت و حوضچه تامین آب نیز با مشارکت شرکت نفت گچساران ودستگاه های اجرایی متولی انجام شده است.

وی گفت: آتش در جنگل های گچساران که چهار روز پیش شعله ورشده بود پس از چندین بار مهار به دلیل وزش باد و صخره ای بودن منطقه دوباره شعله ور می شود.

به گفته فرماندار گچساران احتمال دارد برخی معارض محلی عامل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان باشند.

علی‌خوان پایه ضمن قدردانی از تلاش نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای تامین تجهیزات امداد هوایی اطفای حریق در سطح ملی افزود: تمام ظرفیت های گچساران برای مهار این آتش سوزی بکار گرفته شده است.

وی بیان کرد: اهالی روستاهای گچساران و دستگاه های اجرایی تلاش زیادی برای مهار این آتش‌سوزی کردند اما به دلیل شرایط سخت منطقه هنوز آتش مهار نشده است.

علی خوان‌پایه گفت:این آتش در جنگل ها و مراتع مناطق "خنگ بنار" و "کوه گوهر نارک" شعله ور شده است.

۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

شهرستان ۱۲۶ گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.

 
 

کد خبر 514739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha